MIN TRENINGSUKE DENNE UKEN

Denne uken har jeg hatt en skikkelig bra treningsuke. Med bra treningsuke så mener jeg at jeg har hatt treningsøkter hvor jeg virkelig har vært tilstedte, følt meg sterk, hatt godt med energi og motivasjon. Slike uker er gull verdt! Som jeg har nevnt tidligere, holder jeg meg til fire styrkeøkter i uken og forsøker å holde kondisjonstrening og annen trening til det minimalt. Maks en kort økt i uken, gjerne ingen.  Det skyldes at jeg vil ha full fokus på styrketrening og sørge for at kroppen får restituert seg godt mellom hver treningsøkt.

Min treningsuke denne uken

Mandag
Jeg startet uken med en rask 15 minutters EMOM. Den har jeg lagt ut på instagram her. I tillegg varmet jeg opp i omtrent 10 minutter, hvor jeg startet med stretching, før jeg hoppet hoppe tau noen minutter og så gjorde noen enkle kroppsvektøvelser. Jeg avsluttet med et par minutter uttøying. Totalt varte da hele økten rett under 30 minutter.

Tirsdag
En tung styrkeøkt med knebøy og pull ups med ekstra vekt som hovedøvelse. Da trente jeg med nok så tunge vekter på disse øvelsene med 5 sett av 5 -6 repetisjoner, med god pause mellom, omtrent 3 minutter. Videre gjorde jeg 3 sett av gående utfall, 3 sett av T-bar roing, 2 sett step up, 2 sett push ups med vekt, 2 sett RDL markløft, 2 sett skulderpress og 2 sett facepull. 

Onsdag
En tung styrkeøkt med hip thrust og nøytralt grep pull ups som hovedøvelse. Her trente jeg også med tunge vekter og et repetisjonsantall på rundt 5 -8 med 5 sett. Videre trente jeg med lettere vekter og et repetisjonsantall på mellom 8 -10, hvor jeg gjorde 3 sett bulgarske utfall, 3 sett av enarms bred roing, 3 sett revers hyper, 3 sett nedtrekk og 2 sett sideliggende abduksjon.

Torsdag

Hviledag. Jeg brukte 15 minutter på stretching og form rolling på kvelden. 

Fredag
Igjen en stykedag med knebøy og stående roing som hovedøvelse. Denne gangen med lettere vekter på knebøy og uten ekstra vekt på pull ups, hvor jeg trente med et repetisjonsantall på mellom 8 -10 av 3 sett. Resten av økten holdt jeg meg til et repetisjonsantall på mellom 10 -15. Jeg gjorde 3 sett av utfall med forhøyet forfot, 3 sett av nedtrekk apparat og 3 sett med skulderpress i apparat. 

Lørdag
En medium til lett styrkeøkt med sumo markløft og dips som hovedøvelse. Her gjorde jeg 4 sett av begge øvelsene med et repetisjonsantall på 8 -10. Videre holdt jeg meg til et repetisjonsantall på rundt 10 -12. Det ble 4 sett med bred benpress, 3 sett nedtrekk apparat, 3 sett booty builer apparat, 3 sett ettbens leg extension og 3 sett med revers flyes. 

Sønsdag
Hviledag.

Det var min trening denne uken. Jeg har jobbet hele helgen, men i kveld har jeg fri. Nå skal jeg få besøk av bestevennen. Vi skal bestille sushi og kose oss med litt godis. Hygge, avslapping og oppladning til en ny uke. Nyt søndagskvelden så best som det er mulig.

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Cathrine
      Som du ser trener jeg ikke daglig. Hvile er også viktig. Og det viktigste er jo at du gjør det som må til for å bygge din kropp sterkere 🙂

    2. Haha. Det her høres sikkert rart ut men det er litt digg å lese at du trener så lite liksom. At det ikke er hard trening hver dag liksom. Haha…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg