MINE FAVORITT JULEFILMER

God bitte lille julaften ♥ Nå har jeg juleferie! Jeg har fri i fem dager og gleder meg skikkelig til å bare kose meg, være med familien og nyte. Da jeg var ferdig på jobb i ettermiddag, kjente jeg på hele kroppen at feriestart og julen måtte feries! Jeg satte på julefilmen The Christmas chronicles mens jeg drakk kakao og spiste pepperkaker. Julesokkene var selvfølgelig også på og jeg var godt pakket inn i et varmt teppe. Jeg elsker julefilmer god good vibes på denne tiden av året. Nettopp derfor vil jeg tipse dere om mine favoritt julefilmer.

Julefilmer kan gi en god julefølelse. Jeg koser meg virkelig i julen når jeg pakker meg godt inn i et pledd, aller helst sammen med noen jeg er glad i – husk god avstand i disse dager, og setter på en julefilm. Som dere vet, vil jeg aller helst ha en kopp varm sjokolade toppet med krem i hånden, hvor vi da dypper pepperkaker i kakaoen. Det er julekos! Det var nesten slik jeg hadde det i dag. Bare at jeg koste meg i eget selskap og hadde marshmallows i stedet for pisket krem. Det fungerte bra det også!

Mine favoritt julefilmer er

⋄ A Christmas carol
Dette er filmen basert på Charles Dickens juleventyr. En søt julefilm for hele familien.

⋄ Reisen til julestjernen
Her finnes det jo flere varianter, blant annet den fra 1976 og den fra 2012. Jeg må ærlig innrømme at min favoritt er den gode klassikeren fra 1976.

⋄ The Holiday
En romantisk kommendia og kjærligheten står i fokus. Det er kjærlighetssorg, men kanskje løser kjærligheten seg til slutt likevel.

⋄ Polarekspressen
Denne filmen synes jeg er så skjønn. Kanskje min favoritt julefilm. Filmen som handler om det spørsmålet om julenissen egentlig eksisterer og gutten som plutselig befinner seg Polarekspressen.

⋄ Alene Hjemme
Hvem blir ikke sjarmert av Kevin? Den åtteårige gutten som blir glemt hjemme mens familien drar på ferie. En herlig familiefilm.

⋄ Flåklypa
Dra meg baklengs ut av fuglekassa. Trenger jeg å si mer?

⋄ Love Actually
En real klassiker som jeg føler at jeg har sett tusen ganger. Den romantiske julefilmen med Hugh Grant i hovedrollen. Filmen handler om kjærlighetsproblemer. Men kanskje finner alle julekjærligheten likevel?

⋄ Klaus
Denne filmen kom i fjor og er nok så ny. Likevel kom den rett inn på listen min. Det er noe med den sjarmerende historien om å se muligheter i stedet for begrensninger. anbefales.

⋄ Tre nøtter til askepott
Dette er kanskje den ultimate julefilmen. Selv om kvaliteten blir litt dårligere for hvert år og jeg erger meg over stemmen, så er dette en must. Spesielt på julaften må jeg ha på tre nøtter til askepott i bakgrunnen mens jeg gjør juleforberedelsene.

Det er mine favoritt julefilmer. Har du en favoritt julefilm? Tips meg gjerne!

Nå skal jeg pakke og gjøre meg klar til å reise på juleferie imorgen. Jeg feirer julen i mitt barndomshjem sammen med mine aller nærmesten. Riktig god jul dere. Ta vare på deg selv og de rundt deg. Håper du er frisk og rask, og at du har det så godt som overhode mulig i disse dager. 

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Julefilmer er koselig. Vet ikke om drt kan kalles en julefilm men jeg må se Hovmesteren og Grevinnen i kveld. Same procedure as last year 😉

    2. Det er sååå koselig å sette seg ned med en julefilm, og spise/drikke noe julete! Ser på mye av det samme som deg. MÅ se tre nøtter til askepott på julaften! Ingen julaften uten, hehe! Ha en nyyydelig jul fine deg!❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg