MITT BESTE TIPS FOR Å BLI GLAD I SEG SELV

Selvfølelse og det å være glad i seg selv, er en livslang prosess som krever at man jobber med det jevnlig. Mitt beste tips for å bli glad i seg selv er å føre en såkalt positivitetsbok eller en glad i meg selv bok.

Hver morgen, når du står opp og går inn på badet, enten det er for å vaske ansiktet, pusser tenner eller noe helt annet, skriver du ned 4 ting du liker ved deg selv.
Når jeg jobbet aktivt med å bli glad i meg selv som tenåring, hadde jeg en liten notatbok i baderomsskuffen. Jeg gjorde det til en vane å skrive i denne hver morgen. Jeg måtte alltid tisse idet vekkerklokken ringte. Det her er litt kleint å skrive, men mens jeg satt og tisset på morgenkvisten, tok jeg frem boken og skrev ned 4 positive ting ved meg selv.

I starten var det forferdelig vanskelig og jeg klarte faktisk ikke finne 4 ting. Jeg startet derfor med å skrive ned 2 positive ting. Etter noen uker, hadde jeg gradvis åpnet tankene mine for at det er ganske mye positivt ved meg, og jeg økte antallet slik at jeg da skrev 4 positive ting om meg selv. Denne vanen fortsatte jeg med et halvt år. Det hender fortsatt at jeg tar opp denne vanen og innfører positivitetsboken et par måneder. Å jobbe med meg selv, kommer jeg til å fortsette med så lenge jeg lever! 

Start med dette i dag! Legg en liten blokk eller notatbok på badet. Hver dag skriver du 2 -4 positive ting ved deg selv. Gradvis vil du merke at du får mer og mer positive tanker om deg selv. Og det fortjener du. 

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Hanna K
      Ja, jeg vet det kan føles som et tiltak. Men etter en uke, vil du få det som en rutine og du vil gradvis få det bedre med deg selv <3

    2. Søte deg. Det føles som tiltak og begynne med noe sånt. Men det gjør det vel alltid i starten. Takk for inspirasjonen. Jeg skal forsøke <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg