MITT FØRSTE MØTE MED ASSULT BIKE

Har du hørt om assault bike? Det er som en blanding av sykkel og ellipsemaskin. Eller en slags sykkel med håndtak for armene hvor du faktisk kan sykle med armene. På en vanlig sykkel, bruker du underkroppen til å trå. Overkroppen får da minimalt med trening. Når du bruker assault bike, sykler du da med både ben og armer. Det gjør at det er en perfekt treningsmaskin for hele kroppen! Om du ønsker kan også sykle med bare armer eller bare ben. Assault bike er også laget slik at jo fortere du sykler, jo mer motstand får du, litt som et roapparat. Så her får du kjørt deg!

Jeg hadde mitt første møte med assault bike i dag. Jeg trente på et senter jeg ikke pleier å trene og de hadde dette treningsapparatet. Jeg er forelsket! Holymoly, jeg digger denne sykkelen! Og hater den. For fy søren det var tungt. På sosiale medier har jeg sett andre brukte assault bike og jeg synes det har sett slitsomt ut, men jeg hadde ikke forventet at det skulle være så slitsomt. Det tok ikke mer enn to minutter før svetten rant.

Jeg avsluttet da dagens styrkeøkt med en runde på assault bike. Da gjorde jeg 30 sekunder maks innsats, etterfulgt av 15 sit ups og gjentok dette 8 ganger uten pause. Selv om det bare tok omtrent 10 minutter å gjennomføre den økten, var det rett og slett helt forferdelig. Jeg kjente det så i armer, skuldre, bryst, rumpe, lår og legger. Jeg pustet og peste!

Enten du vil presse grenser, trene kondisjon, få en real svetteøkt, sprite opp en økt, eller bare gjøre noe annerledes, er assault bike absolutt og anbefale. Jeg håper mange treningssentre får inn denne fremover. Dette var hardt. Og gøy! Jeg vil bruke denne mer!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Aldri hørt om før men det høres kjempe slitsomt ut. Haperjeg får muligheten til å teste den en dag.

    2. Har ikke prøvd den der med har så lyst. Sett så mange på instagram gjøre den!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg