MITT TRENINGSPROGRAM DE NESTE UKENE

                                                                                                                                                                                                 Inneholder add-linker

Nå som jeg har fått påvist en såkalt minimal meniskskade, har jeg måtte endre treningen min. Jeg skal belaste kne lite og forsøke å ikke bøye for mye i kneleddet. Det vil si at kondisjonstrening utgår og når det gjelder bentrening, er det minimalt jeg kan gjøre. Jeg elsker å trene, så for meg er det ikke bare bare! Derfor har jeg laget et treningsprogram med fokus på styrketrening og øvelser jeg kan gjøre, som jeg skal følge de neste ukene. Det gjelder å se mulighetene og ikke begrensningene, å ta på smilet uansett og gjøre det beste ut av situasjonen!

Jeg har på meg Swirl topp, Astoria bh, Famme tights, Miiego øreklokker , 7 mm knebeskytter, og Saucony sko. Til rumpetrening, og i hånden, Booty Band og mini bands.

 

Mitt treningsprogram de neste ukene

⋄ Dag 1 – rygg og biceps
En tung økt med færre repetisjoner og tyngre vekter. Her blir det chins med vekt, stående roing, enarms manualroing, face pull og biceps curl. 

⋄  Dag 2 – bryst, skuldre og triceps
Også en tung økt med færre repetisjoner og tyngre vekter. Dips med vekt, benkpress, skulderpress med stang, sidehev og triceps pushdown. 

⋄ Dag 3 – rumpe
Nok en tung økt med færre repetisjoner og tyngre vekter. Hip thrust (om det føles bra for kneet), rumensk markløft, pull through og kick back i kabel.

⋄ Dag 4 – rygg og core
Lettere vekter og flere repetisjoner enn dag 1. Pull ups med egen kroppsvekt, nedtrekk, sittende roing, revers flyes og hollow hold.

⋄ Dag 5 – bryst og skuldre
Også en lettere økt med flere repetisjoner. Benkpress med manualer, push ups, flyes, arnoldpress med manualer og enarms skrå sidehev.

⋄ Dag 6 – rumpe
Nok en lettere økt. Glute bridge, strak markløft, rygghev med rumpefokus, kick back med booty band og monster walk med booty band.

⋄ Dag 7, hvile

Dag 1 til og med 3, trener jeg altså med nok så tunge vekter og et repetisjonsantall på mellom 5 -8 repetisjoner. Dag 4 til og med 6 vil vektene være lettere og jeg vil gjøre rundt 10 -12 repetisjoner. Jeg tar alltid dagsform og lyst i betraktning. Føler jeg for å bytte ut noen av øvelsene eller gjøre noe annet, gjør jeg det. Og jeg kommer også til å rullere dagene og ta ekstra hviledager om jeg føler for det. 

Det er mitt treningsprogram de neste ukene. Har du lyst til å teste programmet? Bytt ut 2 av rumpeøvelsene dag 3 og 6 med benøvelser som knebøy, utfall og benpress. Vips får du en bendag i stedet for en rumpedag og treningsprogrammet blir komplett for deg som ikke har en kneskade. God trening.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg