MYKE GIGANT PROTEIN COOKIES

                                                                                                                                                                                                 Inneholder add-linker

Jeg lekte meg litt på kjøkkenet i går. Resultatet ble disse myke gigant protein cookiesene. Jeg er egentlig litt usikker på hva jeg skal kalle dem. Bitene er nemlig en blanding av muffins og cookies. Da ble det myke gigant protein cookies. Disse er super enkle å lage. Blir myke, saftige og veldig veldig gode.

Jeg har brukt protein choco crips i cookiesene. Det er krispy kuler med sjokolade. Du kan bytte ut kulene med annet som hakkede nøtter, tørket frukt, bær, biter fra oppkuttet frukt eller andre ting.

Myke gigant protein cookies
8 stykker

150 g eplemos*
70 g mandelsmør, eventuelt annet nøttesmør
1/2 ts vaniljepulver, eventuelt vaniljesukker
40 g vaniljeprotein, jeg brukte french vanilla**
2 ss havremel
2 ss sukringold
1/4 ts salt
Ca 40 g hakket sjokolade eller lignende, jeg brukte protein choco crips

Miks sammen alle ingrediensene utenom sjokoladen i en bolle.
Det kan lønne seg å bruke en blender, stavmikser eller lignende slik at mandelsmøret blir oppløst.
Rør inn protein choco crisp, hakket sjokolade eller lignende. 
Hell røren over i muffinsformer. 
Stek på 180 i 12 -15 minutter. 
Avkjøl noe før du spiser.

 

*eplemos kan byttes ut med most banan, gresskarmoss eller søtpotetmos
**kan erstattes med mer mel og litt ekstra søtning

Myke gigant protein cookies er best når de har stått i kjøleskapet en times tid. Da blir de seige og gode.

Topp gjerne med litt smeltet sukkerfri sjokolade for synets skyld.
Mmmm… Håper det smaker.


Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg