NÅR DU VÅKNER

God morgen denne mandagen ♥ Har du sovet godt i natt? Hvordan føler du deg akkurat nå? 
Mange av oss har en stressende og nok så negativ morgen. Slik var jeg selv for noen år siden. Jeg stod opp knappe ti minutter før jeg skulle ut av døren. Jeg følte meg støtt og stadig trøtt og kjip når jeg våknet. Da kunne jeg gå inn på badet å tenkte ‘herlighet så trøtt du ser ut’. Deretter kunne de negative tankene begynne å rulle på!

Min morgen i dag er totalt anerledes takket være at jeg har tatt grep og gjort noen små grep. Gjør du noen små endringer på morgenen din, kan du virkelig plante små positive frø i hjernen din, som gjør at dagene dine blir mye, mye bedre. 

Disse bildene er fra en hyggelig morgenstund med pus forrige helg. 

Når du våkner

⋄ Gi deg selv et halvt minutt hvor du tar noen dype pust. Pust langsomt inn en – to – tre – fir. Pust langsomt ut en – to – tre – fir. 
⋄ Finn tre ting du er takknemlig for. Disse kan du gjerne skrive ned om du ønsker. Eller du kan gjøre det enkelt å bare tenker på disse. Det kan være alt fra at du er glad for en ny dag, til at du har lunger som puster av seg selv eller noe spesielt som skjer den dagen. 
⋄ Tenk igjennom hva du ønsker med denne dagen. Finn en ting. Vil du bli ferdig med en oppgave, vil du være en solstråle ovenfor andre, vil du legge deg tidlig, spise en sunn lunsj.
⋄ Minn deg selv på at du ikke kan kontrollere alt som skjer gjennom dagen din, de rundt deg eller omgivelsene dine, men du kan kontrollere hvordan du reagerer på de gitte situasjonene. 
⋄ Si til deg selv, uansett om du tror det eller ikke ‘Dette blir en bra dag’.

Gjør du disse små tingene når du våkner, som ikke tar noe mer enn ett til to minutter, kan jeg love deg at dagen din blir himla mye bedre. Ha en nydelig mandag!

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Maren
      Jeg har selv vært der. Etter å ha gått på en såkalt smell og blitt utbrent tok det lang tid før jeg kunne våkne og ikke automatisk tenke ‘ah, jeg er sliten’. Noen ganger tenker man seg selv sliten. Håper du jobber med deg selv. Du vil få det bedre. Ta en dag av gangen og ta vare på deg selv Maren <3

    2. Tusen takk for herlige tips. Skal virkelig prøve dette. Etter desverre å ha møtt veggen ( eller hva man skal kalle det) for 2 år siden har jeg ofte negative tanker om hva jeg orker/klarer,hvor sliten jeg ser ut ol.med korona og jobb i helsevesenet kan det bli høyt press på jobb også. Men dette var nyttige tips. Takk for at du deler.

    3. Malin
      Er vanskelig å få filmet på treningssenteret, nå som jeg er tilbake der. Blir nok ikke så mange treningsvideoer fremover dessverre.

    4. Utrolig kjekt når du legger ut korte videoer på instagramet ditt av trenings øvelser! Har fått så mye inspirasjon og motivasjon 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg