NOK EN INTERVALLØKT

Hei denne onsdag ♥ Hvordan har uken behandlet deg så langt? For min del har det vært jobb, trening og hverdag på agendaen. Det er jo sånn denne hverdagen stort sett går! Nå har jeg akkurat fullført en intervalløkt. Jeg føler meg helt i ekstase om jeg skal være helt ærlig. Intervaller gir meg en helt annen rus enn det styrketrening gjør. Jeg blir alltid i ekstra godt humør etter intervaller. Det føles som jeg flyr de første timene etterpå. Noe jeg trenger denne onsdagen. I skrivende stund sitter jeg nemlig på legekontoret og venter på å ta noen blodprøver. Når det kommer til blodprøver er jeg skikkelig pinglete. Jeg svimer tidvis av! Nå som jeg må ta blodprøver såpass ofte på grunn av hashimtodiagnosen og antistoffene, begynner jeg å bli litt tøffere, men jeg liker det absolutt ikke. Da kommer endorfinrusen godt med!

Nok en intervalløkt – dagens intervalløkt

2 min på + 1 min av x 4 ganger
Du har altså høy intensitet i 2 minutter, før du har rolig intensitet i 1 minutt. Dette gjentar du 4 ganger. Deretter går du videre på neste bolk.

1 min på  + 45 sek av x 4 ganger
Her har du høy intensitet i 1 minutt, og har så rolig intensitet i 45 sekunder. Dette gjentar du 4 ganger før du går videre til siste intervallbolk.

30 sek på + 30 sek av x 4 ganger
Høy intensitet i 30 sekunder  etterfulgt av pause i 30 sekunder. Gjenta 4 ganger.

Husk å varm opp i 5 -10 minutter før du starter intervalløkten, slik at du blir god og varm i kroppen. Bruk også 5 minutter på nedtrapping.

Håper du kan få like mye glede av denne intervalløkten som meg. Og du, send meg noen gode tanker. Blodårene mine trenger det akkurat nå. Neida….joda… Det er fascinerende hvordan kroppen fysisk stritter imot når frykten sitter i hodet. Samtidig som jeg vet at blodprøver er helt ufarlig! Øvelse gjør mester, er det ikke det man sier? Jeg får forhåpentligvis litt mindre blodprøveskrekk for hvert blodprøvestikk. 

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Høres ut som en kjempefin måte å løpe intervaller på. Skal prøves! Ønsker deg en god helg 🙂

    2. Dette innlegget trengte jeg idag! Har vært så tafatt på kardio, men denne så overkommelig ut 😀 Takk!

      Og sender deg masse gode tanker <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg