NY FAVORITT RUMPEØVELSE HJEMME

Jeg leker meg mye med hjemmetreningen for tiden. Tester nye øvelser og bevegelser. Det er en av de måtene jeg har funnet mer glede i hjemmetreningen. Rett og slett ved å leke, prøve meg frem og gjøre ting jeg er ikke er vant til å gjøre. I går testet jeg en ny rumpeøvelse med strikk. Denne ble med en gang min nye favoritt rumpeøvelse hjemme. Jeg kjente det så utrolig godt i rumpestumpen!

Jeg har på meg Define tights, Seamless bh, Performance topp og Adidas sko.

Dette er en banded pull through – vil har vel ikke et godt norsk ord for denne øvelsen? Pull through med strikk kaller jeg den. Du bruker en treningsstrikk, jeg brukte denne sorte varianten, som har moderat motstand. Start med å lage en knute på den ene enden av strikken som du fester under en dør. Når du har gjort dette, trer du strikken mellom bena og tar den opp til hofte høyde, før du går et godt skritt fremover og setter deg ned på knærne. Bevegelsen starter når du sitter på knærne, så skyver do hoften opp og frem. Bevegelsen avsluttes med at du presser hoften lett frem i topposisjon og skiver rumpen sammen. Hold her 2 -3 sekunder før du senker deg rolig og kontrolert ned igjen. Gjenta.

Jeg fikk skikkelig god kontakt med rumpemuskulaturen under denne øvelsen og det brant godt! For ekstra belastning på rumpen, supersatte jeg øvelsen med goblet squat. Da gjorde jeg 20 repetisjoner med goblet squat og så rett på 20 repetisjoner med pull through med strikk. Dette gjentok jeg i 4 sett. I tillegg gjorde jeg utfall og kick back. Da ble det en rask og god underkroppsøkt. 


Når du gjør goblet suqat, pass på at du strammer og stabiliserer magemuskulaturen under hele bevegelsen, at du har vekten på helene dine og lar tærne peke lett utover, samt at du presser knærne utover når du gjør bevegelsen. I tillegg skviser du rumpen godt sammen i topposisjon. Da vil du trolig kjenne det ekstra i rumpen. 

Det var min nye favoritt rumpeøvelse hjemme. Håper du prøver den og at du vil like den like godt som meg. La rumpen vokse! 
God fortsatt god søndag da dere. Nyt siste rest av helgen!

 

Kristine ♥

3 kommentarer
    1. Prøvde edn øvbelsen nå. Genalt. La også på en manual på brystet for å gjøre det ekstra tungt. Brant godt ja 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg