OMFAVNE DEG SELV MED POSITIVE TANKER

                                                                                                                                                                                Inneholder add-linker

Lørdagen er her! God langhelg da dere! Jeg jobber riktignok mandag, men til gjengjeld hadde jeg fri i går, så det er langhelg på meg også. I skrivende stund sitter jeg med koseklærne på og lader opp. I dag skal jeg ut å padle i kano i vakre Norgesomgivelser. Jeg gleder meg så! Solen skinner, det er bra temperatur og humøret er på topp!

Denne lørdagen vil jeg gi deg en utfordring som du kan bryne deg på i helgen. Jeg ønsker at du skal forsøke å omfavne deg selv med positive tanker. Jeg vet det ikke alltid er lett, jeg har selv slitt mye med det, men det er så viktig. Spesielt nå som vi tar av oss klærne og går mer lettkledde. Huden er ikke den bruneste etter vinteren, kroppen føles ikke mest trent etter corona og vi har ikke vist oss i bikini på lenge. Klarer du å omfavne deg selv om din kropp med positive tanker?

Jeg elsker dette settet fra IcanIwill. Jeg har både buksen og genseren som jeg har på meg her, og også shortsen. Jeg er en person som alltid velger det behagenlige. Det er derfor du aldri ser meg i høye heler! Da blir jeg alltid glad når jeg finner et fresht kosesett som faktisk er behagelig og som ser bra ut. Chill out bukse HER, Chill out hoodie – HER og Chill out shorts HER.

Tilbake til overskriften. Vi jenter er alt for flinke til å sammenligne oss med andre og å tenke negativt om oss selv. Før brukte jeg enormt mye energi på dette og fikk et veldig dårlig selvbilde og selvfølelse. Jeg følte meg mindre verdt og utilstrekkelig, og ble rett og slett veldig trist. Jeg bestemte meg for å ta et oppgjør med tankene. Det kan du også!

Stopp negative tanker om deg selv og kroppen din! Hvis du er snill og tar godt vare på deg selv, psyken din og kroppen din, vil den tilbake ta vare på deg og være mer samarbeidsvillig. Snakk pent til deg selv. Skryt av deg selv for det du har gjort bra. Om du kjenner at en negativ tanke kommer snikende, si til deg selv at dette bare er en tanke. En tanke definerer deg ikke! Tanker kommer og går. Hvor mange tanker hadde du ikke i går? Og husker du flesteparten av dem? Jeg tror ikke det! La de negative tankene streife forbi som en sky på en blå himmel. Dyrk det positive og få det til å vokse!

Tar du utfodringen?
Du vil ikke få den kroppen du ønsker deg ved å hate deg selv. Det er en klisje, men du må godta deg selv først! Din kropp er ditt tempel. Omfavne deg selv med positive tanker. Du er fantastisk og unik!

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Beate
      Ja, det gjør noe med hele tilværelsen og livet. Jeg skulle ønske alle kunne gjøre det. Heldigvis blir det bedre for de fleste med alderen <3
      God langhelg skjønne. Klemmer <3

    2. Kloke ord, som alltid, fine Kristine! Så sant det du sier! Det er bare SÅ hærlig når man klarer å godta seg selv! 😀
      Ønsker deg en flott dag! Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg