ONSDAGSØKTEN

Onsdag og halvveis til helg allerede. Ikke minst er vi godt over halvveis i årets første måned. Hvordan går det med nyttårsforsettene og treningen? For min del hadde jeg ingen nyttårsforsett. Jeg er generelt ikke så glad i forsett. Jeg liker heller å sette meg mål gjennom året når jeg føler for å utvikle meg eller ha noe å jage etter. Akkurat nå har jeg ingen mål. Verken når det kommer til trening eller livet generelt. Likevel trener jeg naturligvis. Trening er og forblir en del av meg. Jeg håper jeg kommer til å trene når jeg er åtti! Å bli en sprek, blid og funksjonell åttiåring, er noe jeg ønsker. 

Jeg kom akkurat hjem fra onsdagsøkten. I dag ble det en fullkroppsøkt som varte cirka en times tid. Da inkludert oppvarming. Jeg vil kalle det en ‘midt på treet’ – økt, som verken var god eller dårlig. En sånn helt grei økt rett og slett. 

Onsdagsøkten så slik ut
10 minutter oppvarming hvor jeg først gikk raskt på tredemøllen i 5 minutter og deretter tøyde lett i 5 minutter. 
– Gående utfall
4 sett x 8 -10 repetisjoner
supersett med
– Stående roing
4 sett x 8 -10 repetisjoner
– Booty builder maskin
4 sett x 6 -8 repetisjoner
supersett med
– Push ups
3 sett x 15 repetisjoner
– Kick back i kabel
3 sett x 10 – 12 repetisjoner
supersett med
– Facepull 
3 sett x 10 -12 repetisjoner

Facepull er en øvelse jeg virkelig elsker og som jeg gjør 2 -3 ganger i uken. Face pulls er en god øvelse som trener bakside skuldre, samt utadrotasjon i skuldrene. Det er også en fin øvelse for å bedre holdning. Veldig mange i dagens samfunn sliter med fremtrukne skuldre og / eller innoverroterte overarmer, jeg inkludert. Da er face pull en god øvelse å ha i programmet for å styrke opp kroppsholdning og skuldermuskulatur.

 

Kristine  ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg