OREO MOUSSE

Jeg har jobbhelg. Etter jobb på fredag, hadde jeg egentlig planer om å ta meg en rolig kveld i eget selskap, men så fikk jeg forespørsel fra en venninne om vi ikke skulle møtes for litt skravling og hygge. Da spratt jeg opp og bestemte meg for å lage noe raskt som vi kunne nyte mens hun var her. Da ble det oreo mousse. For hvem liker vel ikke oreo?

Oreo mousse er en enkel og familievennlig dessert som du lager på ti minutter. Jeg har brukt vanlige oreos i oppskriften, men proteinkjeks, biter av en proteinbar, hjemmelaget oreos – du finner oppskriften her, eller rett og slett hakket sjokolade.

Oreo mousse
Til 4 skåler

2 gelatinplater
2 ss varmt vann
2 eggehviter 
2 ss sukrinmelis
1/4 ts vaniljepulver
100 g gresk yoghurt, eventuelt kesam
200 g philadelphia
1/3 ts salt
5 oreo kjeks, eventuelt annet du vil ha i oppskriften

Bløtlegg gelatinplatene i kaldt vann i 5 minutter. Smelt de så i 2 ss varmt vann.
Stivpisk eggehvitene.
Bland sammen skyr naturell, phildephia, salt og sukrinmelis. Hell forsiktig i den smeltede gelatinen. Vend inn de stivpiskede eggehvitene.
Hakk oreokjeksene. Bland de så forsiktig inn i ostemassen.
Fordel i skåler.
Sett kaldt i minimum 2 timer. 

En enkel og god oreo mousse som jeg tror vil falle i smak hos liten og stor. Håper det smaker!
Nå skal jeg komme meg avgårde på jobb. Nyt søndagen.


Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Oreo er sykt digg. Smart å gjøre den litt sunnere på den her måten i en moss. Kan liksom spise ekstra mye oreo da 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg