OVNSBAKT HAVREGRØT – SNICKERS VARIANT

                                                                                                                                                                                                 Inneholder add-linker

Jeg hadde glemt hvor godt det er med ovnsbakt havregrøt! Det er jo som å spise dessert til frokost. Eventuelt lunsj eller kveldsmat avhengig av hvile måltid du spiser det til. Denne laget jeg til frokost i dag. Jeg tilsatte kakaopulver, proteinpulver i sjokoladesmak og peanøttsmør. Det gav en herlig snickers variant som virkelig falt i smak hos mine smaksløker.

Ettersom jeg fortsatt ikke har noen stekeovn, stekte jeg denne i air fryeren. Jeg vil tro at steketiden er den samme i en vanlig stekeovn. 

Ovnsbakt havregrøt – snickers variant
Til 1 person

1,5 dl havregryn, jeg brukte disse små
1 egg
20 g proteinpulver, jeg brukte double rich chocolate*
1 ss kakaopulver
1 ss peanøttsmør, kan sløyfes men anbefales på det sterkeste
1/5 ts salt
1 ss chiafrø

1 ts bakepulver
1 ts sukringold
1 dl melk eller vann
1  -2 ruter mørk sjokolade

Bland sammen alle ingrediensene utenom sjokolade i en bolle. 
Ha røren i en liten ildfast form eller matboks. 
Jeg brukte en rund kakeform med 18 cm i diameter. 
Stek på 175 grader i 20 minutter. Etter 15 minutter tar du ut havregrøten, legger sjokoladen midt på og lar den så steke de resterende 5 minuttene. 
Server. 

*har du ikke sjokoladeproteinpulver kan du bytte det ut med 20 g havremel eller annet mel, samt 1 ss ekstra kakaopulver og litt ekstra søtning

Jeg toppet med bringebær, banan i skiver og denne sukkerfrie salte karamellsausen. En real luksus frokost!

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg