OVNSBAKT TACOKYLLING- ALT I ETT FORM

Da er det fredag og helg igjen dere. Hvor deilig er ikke det? Jeg for min del har ikke de største planene i helgen, men det skal bli godt med helg likevel! I skrivende stund er jeg akkurat ferdig på jobb. Jeg er ikke kommet så langt at jeg har satt i gang med middagen enda, men jeg vil dele onsdagens deilige middag, ovnsbakt tacokylling.

Dette er en super enkel tacovariant hvor du legger ingrediensene utover en bakeplate, så steker maten seg selv mens du kan gjøre noe helt annet. Jeg har en forkjærlighet for slike alt i ett former. Det er jo så genialt! Det er virkelig deilig at maten så og si ordner seg selv, mens jeg kan dusje, arbeide med pt-kunder eller slenge meg på sofaen!

Ovnsbakt tacokylling – alt i ett form
Til 2 personer

1 rød paprika
1 gul paprika
1 løk
2 store kyllingfileter
2 ss tacokrydder, jeg brukte hjemmelaget
Salt og pepper
Valgfritt tilbehør, jeg har brukt tacolefser, salat, creme fraiche, salsa og avokado

Del kyllingfileten i strimler. Bland så med tacokrydder. 
Legg kyllingstrimlene på en bakplate med bakepapir. 
Del paprika og løk i biter. Ha på salt og pepper. Legg grønnsakene på samme bakplate som kyllingen. 
Stek på 200 grader i 15- 20 minutter, til kyllingen er gjennomstekt. 
Server med ønsket tilbehør.

Når du først lager ovnsbakt tacokylling, anbefaler jeg at du lager en ekstra stor porsjon slik at du har rester. Det gjorde jeg, og vips så hadde jeg en skikkelig god matpakke med på jobb i går. Oppbevarer du kylling- og grønnsaksrestene i en lufttett boks i kjøleskapet, vil det holde seg godt i flere dager.

Håper du får en riktig så fin fredagskveld og en fantastisk helg. Vær med de du er glad i, spis god mat og le så mye som mulig.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg