PANNEKAKEMIDDAG PÅ STUEGULVET

                                                                                                                                                                                         Inneholder add-linker

Hei og god tirsdag dere. Nå har jeg akkurat hatt en deilig og sen pannekakemiddag på stuegulvet. Ja, du skjønner, jeg har ikke et salong. Det er to uker siden jeg flyttet, og jeg har alt jeg trenger bortsett fra salongbord. Jeg har ikke klart å bestemme meg for hvordan bord jeg vil ha enda. Derfor har det tatt sin tid. Nå sitter jeg også å grubler på om jeg skal male stuen og ta en liten oppussing eller ikke. Det er så mange valg! Dette er jo veldig overfladiske spørsmål med tanke på den verden vi lever i akkurat nå. Vi har en pandemi gående og verden har endret seg og større spørsmål og problemer dukker opp. Men disse hverdagslige utfordringene vi hadde før coronatiden, vil fortsatt være der. Selv preger conora mye av min hverdag, spesielt med tanke på at jeg er sykepleier. Likevel forsøker jeg å leve et normalt liv hjemme og å finne gleder. Vi må fortsatt leve og forsøke å gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg finner glede i oppussingsideene og spørsmålene mine, så det er noe som holder meg gående nå om dagen. 

Over til overskriften. Ettersom jeg ikke har salongbord, ble det altså en pannekakemiddag på stuegulvet. Med en liten duk og noen puter, var det i grunn ganske koselig. En må ikke ha bord for å kunne kose seg med pannekaker!

Jeg og bestevennen laget en tynn pannekakerøre, en litt sunnere, mer proteinrik og grovere variant, som vi serverte med diverse pålegg. Vi hadde kesam, lett rømme, blåbærsyltetøy, jordbærsyltetøy, bacon, kiwi, sirup, mandariner og gojibær med sjokoladetrekk. Dere, pannekaker med bacon, kesam og blåbærsyltetøy er en kombinasjon som er utrolig godt. Det må prøves om du ikke allerede har gjort det!

Sunn pannekakemiddag
Til 2 personer

4 egg
1 dl havemel
1 dl speltmel
2 ss vaniljeprotein, jeg har brukt french vanilla, kan sløyfes
1/3 ts salt
100 g kesam
2 -3 dl melk

Bland sammen alle ingrediensen.
Tilsett nok væske til at du får en tynnflytende pannekakerøre, som vanlig pannekaker.
La røren svelle i 5 minutter.
Stek pannekaker i en panne på middels varme. Jeg bruker litt kokosolje i pannen.
Server.

Dette blir nøytrale pannekaker som passer like godt til søtt som til salt pålegg, Vil du ha søte pannekaker kan du tilsette litt sukringold, vaniljepulver, kanel og kardemomme.

Spis som frokost, lunsj, middag, kveldsmat eller som dessert. Disse passer til det meste. Og de kan spises både på gulvet eller ved et bord. Så å ikke ha bord, er altså ingen unnskyldning.

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Beate
      Ja, god mat fungerer uansett. Å, det er akkurat som meg. Fikk alltid tomatsuppe til pannekakene. Hihi… Barndomsminner altså. God klem til deg <3

    2. Mat kan nytes hvor som helst og når som helst. Mat er mat. Smaker godt utansett 😉

    3. Så koselig! God mat funker fint uten bord også! 😉 Åhhh, sånne deilige kombinasjoner altså… husker godt fra barndommen, ble alltid SÅ glad da det var pannekaker til middag! Vi pleide alltid å ha tomatsuppe ved siden av. Da pleide jeg å ha blåbærsyltetøy og bacon på pannekaken, og rullet sammen, så spise jeg suppen samtidig eller hadde over litt tomatsuppe oppå pannekaken, slik at jeg fikk alle smakene i munnen samtidig! Da var jeg SÅ happy! Hehe! Gøy å mimre litt tilbake. Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg