PANNEKAKENE JEG ALDRI BLIR LEI 

Om det er en pannekakeoppskrift jeg aldri blir lei, så er det disse bananpannekakene. De blir så saftige og gode! En real klassiker som jeg lager igjen og igjen.

Ofte synes jeg pannekaker kan bli tørre om jeg lager de på forhånd og ikke spiser de med en gang. Disse bananpannekakene derimot, holder seg saftig i hvert fall ett døgn.  I går laget jeg disse pannekakene som en sen lunsj. Da laget jeg en dobbel porsjon slik at jeg også har til lunsj eller kveldsmat i dag eller i morgen. Jeg oppbevarer de i en lufttett boks i kjøleskapet. 

Pannekakene jeg aldri blir lei
Bananpannekaker
Til 1 person

1 banan
2 egg
2 ss valgfritt mel, jeg har brukt bokhvetemel
Valgfritt: en lite klype salt, litt kanel og kardemomme
Eventuelt litt søtning og du ønsker det. Jeg synes ikke det er nødvendig. 

Ha alle ingrediensene i en bolle. Mos med stavmikser.
Eventuelt kan du bruke en gaffel og mose alt godt sammen.

Stek som pannekaker i en panne på middelsvarme i cirka 90 sekunder på hver side. Jeg steker i ghee.
Server. 

Pannekakene kan spises som de er eller toppes med noe godt. Jeg toppet med brunost og jordbærsyltetøy. Deilig!

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg