PANNEKAKER MED EN TVIST

                                                                                                                                                                                                 Inneholder add-linker

I dag gjorde jeg en ny tvist på pannekakene mine når jeg laget pannekaker til lunsj. Jeg hadde blomkål i dem! Jeg er nemlig av den oppfatning at alle måltider burde inneholde noe grønt. Grønnsaker er jo super sunt, det vet vi alle. Derfor har jeg rett og slett laget meg en slik vane at alle måltider skal bestå av minst en liten knyttneve grønnsaker. Spiser jeg ting som havregrøt eller pannekaker, pleier jeg normalt å knaske på noen paprikastenger, en gulrot eller tomat. I dag derimot, fikk jeg det for meg at jeg skulle teste blomkål i pannekakerøren.

Resultatet ble overraskende bra. Pannekakene ble faktisk ekstra flyff og saftige. Blomkål er så nøytral på smak, at du ikke kan smake grønnsaken. Jeg brukte ferdigkjøpt blomkålris. Du kan også rive din egen blomkål på et rivjern.

Pannekaker med en tvist
Til 1 porsjon

2 egg
40 g havremel
100 g blomkålris
1/3 ts vaniljepulver
1/2 ts kanel
1/2 ts kardemomme
1 ts bakepulver
1 ts sukringold

Bland alle ingrediensene i en skål.
Stek pannekaker i en panne på middels varme i 1 -2 minutter på hver side. Jeg steker i litt ghee.
Server.

Jeg toppet mine pannekaker med frossen jordbær og blåbær som jeg lot tine mens jeg stekte pannekakene, selvplukkede bringebær og en deilig peanøttkrem. Peanøttkremen laget jeg av 1 stor ss peanøttsmør og 1 ss salted caramell casein proteinpulver som jeg blandet med litt melk. Peanøttkremen var super god. Salt og søt på en og samme gang. Den kommer jeg til å lage flere ganger og for eksempel bruke som pålegg på lomper eller som topping på havregrøten.

Vil du få i deg litt ekstra grønnsaker, test pannekaker med en tvist. God (pannekake-?) søndag!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Jeg har blomkål i grøten min hver dag. Skal prøve i pannekaker også. Ikke tenkt på det. Smart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg