PEREFEKT GRILLSALAT

Jeg er grillhumør om dagen. Nå som det er sommer og god temperatur har jeg lyst til å grille hver eneste dag. Helst til alle måltider. Neida….joda! Uansett, i dag laget jeg en skikkelig god salat, noe jeg vil kalle en perfekt grillsalat. Den bestod av masse deilige grillede grønnsaker som jeg toppet med en god dressing og fetaost. Den ble så utrolig god!

Perfekt grillsalat

Maiskolber
Søptotet
Paprika
Asparges
Squash
Rødløk
Eventuelt andre grønnsaker
Fetaost
Havsalt

Dressing
1 del olivenolje, kan sløyfes
1 del sitronsaft
En god dæsj havsalt
Litt finhakket hvitløk
Litt pepper

Del søtpoteten iskiver. Del paprika i to. Del rødløk i båter. Del squash i skiver.
Grill grønnsakene til de er møre. Ca 10 minutter.

Legg alle grønnsakene i en stor bolle. 
Bland sammen ingrediensene til dressingen. Hell den over grønnsakene. 
Topp med fetaost og et dryss havsalt. 
Server.

Har du ikke en grill, kan du også lage denne salaten i ovnen. Da kutter du opp grønnsakene som beskrevet i oppskriften og steker dem på 225 grader i 20 -25 minutter.

Perfekt grillsalat passer til deg meste. Kjøtt, fisk fugl, eller som et lett måltid i seg selv. Tilsett da gjerne litt bønner, linser, cottage cheese eller lignende for å øke proteininnholdet og metthetsfølelsen din.
Håper det smaker


Kristine  ♥

4 kommentarer
    1. Beate
      Kjempe koselig å lese Beate. Du er alltid så snill og god. Jeg blir stadig rørt av dine nydelige kommentarer. Tusen takk og den største klemmen til deg <3

    2. Hei vakre! <3 Åhhhh, det så nyyydelig ut! Det ska definitivt pröves! Takk for din kreativitet! Blir veldig inspirert av deg altså! Elsker, elsker masse farger i maten! Mine retter er også veldig fargerike og det frister ekstra mye å spise og nyyyte da! Mmmmm! Stor klem til flotte deg! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg