PLANLEGG UKEN DIN

Da er offisielt den første uken i januar snart over og vi nærmer oss halvveis i januar.  Håper du har hatt en fin start på det nye året så langt. Er du blant de som har satt seg mål eller nyttårsforsetter? Veldig mange jobber mot noe på denne tiden av året. Da lønner det seg å ha en plan! Selv bruker jeg alltid 10 -15 minutter på søndagskvelden til å planlegge den kommende uken. Til tross for at jeg nå er sykemeldt og ikke kan trene eller gjøre stort på grunn av mageoperasjonen, har jeg likevel brukt et kvarter i dag til å planlegge uken min. Bruker du noen minutter denne søndagen til å planlegge de neste dagene, vil du få mye mer ut av uken og tiden din, og du har også mye større sannsynlighet for å lykkes med målene dine.

I mine øyne er faktisk planlegging helt nødvendig! Uavhengig om jeg har et konkret mål jeg jobber mot eller ikke. I en hektisk hverdag med jobb, hobbyer, venner og annet, føles det noen ganger som om tiden ikke strekker til. Den følelsen kjenner du kanskje igjen? Da er jeg nødt til å ha en oversikt over hvordan uken ser ut, slik at jeg har tid til alt jeg skal rekke, samtidig som jeg også har tid til hvile, søvn og meg selv. Normalt legger jeg også inn treningen min når jeg planlegger, samt at jeg planlegger ukens middager. På den måten er jeg sikker på at jeg får gjennomført treningen og at jeg får tilført kroppen riktig næring. Når noe står i kalenderen, er det mye enklere å gjennomføre. Det å ha en plan eller en liten mal på hvordan uken skal se ut, gjør også ofte at en stresser mindre. Da vet du hvordan dagene vil utarte seg og du vet også at du kommer til å rekke alt du skal rekke, og huske alt du skal huske.

Bruk noen minutter denne søndagen til å planlegge den kommende uken. Skriv ned alle avtalene dine, når du skal på jobb / skole, hva du skal ha til middag, når og hva du skal trene, viktige ting du må huske, vanlige gjøremål som å støvsuge og vaske badet, og annet som er nødvendig i livet ditt. Dagene er så mye enklere når du får en oversikt over hverdagen din.

 

Kristne ♥

6 kommentarer
    1. Nora
      Det er viktig å ikke være slave av planen, men forsøke å ha det som en base og ikke som en fasit. Den skal jo ikke stresse deg 🙂

    2. Nå har jeg faktisk planlagt uka mi. Har planlagt trening og matpakker. Takk for inspo Kristine 🙂 🙂

    3. Jeg blir så stressa når ting ikke går som planlagt, at jeg heller prøver å bli bedre til å ta ting på sparket🙈

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg