POKE “WRAPS” I SALATBLAD MED MARINERT TORSK

Poke bowl er blitt en favoritt hos mange. Og jeg forstår hvorfor. Det er raskt, enkelt, veldig godt og super sunt. Det er supermat på alle måter!

Til middag i dag laget jeg en litt annen variant av den klassiske poke bollen. Jeg byttet ut laks med marinert torsk. Da laget jeg en enkel ponzusaus som jeg marinerte fisken i. Så puttet jeg alle ingrediensene i salatblader som en slags wrap. Det ble skikkelig godt. Både jeg og bestevennen storkoste oss. 

Poke “wraps” i salatblad med marinert torsk
Til 2 personer

Poke “wraps”
Salatblader, hjertesalat eller hodesalat

1/2 – 1 mango
1/2 – 1 avokado
1 vårløk
Ønsket mengde ris

Marinert torsk
300 -400 g Torsk
6 ss soya
2 ss fibersirup, eventuelt honning
1 ss eddik
1/2 lime
1 ts revet ingefær
1 ts hakket chili

Kok risen som forskrevet på pakken.

Mens risen koker, lager du torsk og dressing.
Del torsk i biter. Bland sammen alle ingrediensene til marinaden. Hell halparten av marinaden over torskebitene. Ha resten av marinaden i en skål og server som dressing. La torskebitene marinere i minimum 10 minutter.

Del avokado, mango og vårløk i biter.

Legg ris i salatblader. Ha så over mango, avokado, marinert fisk og vårløk. Topp gjerne med restene fra marinaden. 
Server. 
 

Marinert torsk kan du naturligvis bytte ut med andre ting som laks, scampi, tunfisk eller lignende. Du kan også lage en vegetarvariant med linser. Da vil jeg anbefale deg å lage marinaden og bruke den som dressing, slik at du ikke marinerer linsene men heller marinaden over salatwrapsene rett før servering.

En super enkel, skikkelig god og kjempe sunn middag. Perfekt hverdagskos!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Jeg spiser lavkarbo, så denna oppskrifta var smart. Kan bare droppe risen. Takk for ideen.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg