PROTEINBARBARMANIA

                                                                                                                                                                                             Inneholder add-linker

Forrige uke gikk jeg på en proteinbarmania “smell” og bestilte en haug med proteinbarer.  Alle mine favoritt proteinbarer er nemlig på tilbud og da måtte jeg slå til! Jeg kjøpte en hel eske av den nye Barbells smaken cruncy fudge, en boks med Star nutrition Fudge and sesalt, en boks med Protein bite Choco caramel, Protein bite Nutty Peanut og Protein bite Trippel chocolate.

Jeg synes proteinbarer er supert å ha tilgjengelig. Jeg har alltid et par barer liggende i vesken og sekken min til nødstilfelle hvor jeg er ute på farten og blir akutt sulten. Jeg synes også det er fint å ha tilgjengelig når jeg har lyst på noe søtt i hverdagen. Da kan stort sett en proteinbar stille suget mitt. Det skal sies at jeg ikke har noe imot å ta meg en sjokoladebit eller to på en onsdag også. Jeg er veldig for den såkalte åtti – tyve regelen og balanse. Har jeg skikkelig lyst på sjokolade midt i uken, tar jeg meg en sjokoladebit. Har jeg derimot bare lyst på noe søtt eller behov for å kosespise, tar jeg meg en proteinbar. Med kosespise mener jeg forresten at jeg har lett for å få lyst på noe godt når jeg sitter å jobbe foran pcen. Rett og slett noe kos eller snack til jobbingen.  Er det flere som har det slik?

Alle barene jeg bestilte i mitt øyeblikk av barmania er mine favoritter, og jeg tror dere har sett de her på bloggen flere ganger.

Protein bite
Je
g bestilte både smaken Trippel chocolate, Nutty peanut og Choco caramel. Jeg klarer nemlig ikke bestemme meg for hvilken av smakene jeg liker best! Disse barene er litt mindre enn vanlige proteinbarer, så jeg synes de er perfekte å ta som kos til kaffen. I tillegg inneholder en bar bare mellom 120 og 130 kalorier, noe som er en del mindre enn andre proteinbarer. Trippel chocolate er en kraftig sjokoladevariant med myk sjokoladebase, med en slags sjokoladefuge eller sjokoladekaramell innvendig, toppet med sjokoladetrekk. Nutty peanutkan minne litt om snickers, med en myk base, sprø peanøtter og deilig melkesjokoladetrekk. Choco caramel har en kjerne av karamell og er også trukket i deilig, lys sjokolade. Alle disse er skikkelig gode.

Barebells crunchy fudge 
Dette er rett og slett julesmaken i ny forpakning. Mange forelsket seg xmas fudge og Barbells valgte derfor å la dette bli en smak som får være på markedet. Crunchy fudge har en myk kjerne, med noen små crunchy biter og sjokoladetrekk. Har du forresten også sett at den nye smaken Chocolate dough har kommet til Norge? Jeg har akkurat bestilt meg noen slike også. Jeg har hørt så mye om denne og gleder meg til å smake!

Star nutirtion fudge sesalt
Denne tok meg med storm første gang jeg smakte den, og er nok min ultimate favoritt proteinbar. Liker du kombinasjonen salt og søtt, som for eksempel smash, vil du elske Fudge sea salt! Det er en myk sjokoladebase, med en karamellkjerne, som er overtrukket i melkesjokolade og toppet med havsalt. Altså, bare se på bildet under. Så godt!

I skrivende stund sitter jeg faktisk med en duge sesalt proteinbar. Med så mange barer, fortsetter proteinbarmania en liten stund til. Hva er din favoritt proteinbar?

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg