PROTEINRIK BLÅBÆROSTEKAKE I GLASS

                                                                                                                                                                                                Inneholder add-linker

Enkle, sunne desserter er perfekt om man har lyst på noe søtt i hverdagen. Etter lunsj i dag, hadde jeg lyst på noe godt. Da laget jeg proteinrik blåbærostekake i glass.

Denne lager du på noen få minutter. Så er det bare å vente på at ostekaken stivner. Det er det vanskelige. I hvert fall for meg. Jeg er en litt utålmodig sjel!

Proteinrik blåbærostekake i glass
Til 1 porsjon

2 ss proteinrik granola, eller annen frokostblanding
100 g gresk yoghurt eller kesam
2 ss blåbær, jeg har brukt frosne
2 ss flytende eggehvitte, eller 1 hel eggehvitte
1 ts sukringold
1/5 ts vaniljepulver
1 gelatinplate
1 ss varmt vann

Bløtlegg gelatinplaten i kaldt vann i 5 minutter.
Smelt den så i 1ss varmt vann.
Bruker du frosne bær, tin disse.

Bland sammen kesam, blåbær, sukringold og  vaniljepulver.
Stivpisk eggehvitten.
Bland osteblandingen med den stivpiskede eggehvitten. Vend forsiktig inn den smeltede gelatinplaten.
Legg frokostblandingen i et glass. Hell osteblandingen over i glasset.
Sett kaldt i minimum 1 time.

Du kan gjerne bytte ut blåbær med andre former som bær. Jordbær, bringebær og kirsebær vil også smake kjempe godt! Og du, lag flere porsjoner når du først er i gang. Jeg gjorde det og er glad for at jeg har et par glass stående i kjøleskapet. Da har jeg litt ekstra kos til senere i kveld også.

Der har du en proteinrik blåbærostekake i glass som både metter godt og smaker godt. Nyt den som et mellommåltid, snacks eller når du har lyst på noe søtt. Kos deg!
Ha en fortsatt fin fin søndag. Nyt resten av pinsehelgen!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Så enkelt. Har alle ingrediensene å re vanlig frokostblanding da. Skal lage det nå. Ser dugg ut 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg