PROTEINRIK RULLEKAKE MED SJOKOLADEKREM

Kan jeg friste med en proteinrik rullekake med sjokoladekrem? Jeg fristet i hvert fall meg selv med denne etter trening. Jeg var nemlig ikke spesielt sulten. Derimot er jeg opptatt av å få i meg mat etter trening. Når jeg har tunge styrkeøkter, føler jeg at jeg restituerer meg bedre om jeg spiser nok så raskt etter økten. Etter trening har vi jo det vi kaller det metabolske vindu, som rett og slett går ut på at det lønner seg å spise i løpet av de første timene etter en ent treningsøkt for at musklene skal ha best mulig forutsetning for å bygge seg sterkere og restituere seg. Derfor lurte jeg selv i meg mat ved å lage denne deilige rullekaken med sjokoladekrem. 

Rullekake med sjokoladekrem

Rullekake
2 egg
30 g mel, jeg brukte 10 g havremel og 20 g rismel
1 ss sukringold
1/2 ts bakepulver
1/3 ts salt
0,2 dl melk, eventuelt vann

Visp egg og sukringold til eggedosis. Tilsett så resten av ingrediensene. Rør dem inn med en slikkepott.
Ha røren utover et stekbrett med bakepapir. Smør det utover.
Stek på 175 grader i 10 -12 minutter.
Når kaken er ferdig, tar du den av bakepapiret og ruller kaken sammen.
Legg over et kjøkkenhåndkle og la kaken avkjøles i minimum 10 minutter.

Sjokoladekrem
100 g gresk yoghurt

100 g phildephia kremost
3 ss kakaopulver
2 ss yacon sirup, eller annen søtning som fibersirup eller sukringold
1/5 ts salt

Bland sammen alle ingrediensene. Smak deg gjerne til med kakaopulver og søtning slik at du får riktig kakaosmak for dine smaksløker.
Smør sjokoladekremen utover den avkjølte rullekaken.
Rull sammen.
Server.


Rullekaken kan spises som et måltid slik jeg gjorde eller som en dessert. Du kan også fylle den med andre ting som vaniljeyoghurt og frukt i biter, eller pisket krem og syltetøy. Jeg kan i hvert fall si at dette er det beste etter trenings- måltidet jeg har spist på veldig lenge. Proteinrik rullekake med sjokoladekrem anbefales.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg