PROTEINRIK SJOKOLADEKAKE PÅ TRE MINUTTER

                                                                                                                                                                                       Inneholder add-linker

Til lunsj i dag laget jeg mikrokake med sjokolade, sjokoladesaus og iskrem. Det er den tiden av måneden, og jeg følte at jeg bare måtte ha noe søtt! Og denne kaken funket. Den var bare så fantastisk god! En deilig sjokoladekake med bløt kjerne med masse godt tilbehør. Og det beste er at kaken er protein- og fiberrik og laget på under 3 minutter!

Proteinrik sjokoladekake på tre minutter – mikrokake

1 egg
20 g sjokoladeprotein, jeg har brukt double rich chocolate*
20 g havremel
1 ss kakaopulver
1 ts sukringold
Bittelitt salt
Vaniljepulver, kan sløyfes

Melk eller vann til riktig konsistens, ca 1 dl

Bland alle ingrediensene sammen i en kopp.
Ha plastikkfolie over koppen, dette kan sløyfes, men jeg synes mikrokaken blir saftigere da.
Stek mikrokaken på maks effekt i mikroen i 45 – 80 sekunder avhengig av hvor godt stekt du vil ha kaken.
Jeg lot min kake steke i 60 sekunder. Da er den fortsatt nok så flytende innvendig.
Ta ut kaken og velt den over på en tallerken.
Spis.

*sjokoladeprotein kan byttes ut mot 15 g mel, 1 ts kakaopulver og 1 ts sukringold

Spis kaken som den er, den er jo knall god i seg selv. Eller topp med noe godt. Jeg toppet min kake med sjokoladesaus, en god kule iskrem, og bringebær, blåbær og kiwi i biter.

Sjokoladesaus

1 ss sjokoladeprotein
1 ss kakaopulver
2 ss melk
1 ts sukrinmelis
1/5 ts salt

Bland sammen alle ingrediensene.
Hell sausen over kaken.

Sjokoladesausen er veldig god og kan også brukes til andre ting. Prøv den som topping på cottage cheese eller kesam, på iskrem eller som sjokoladepålegg på lomper.

Jeg kommer helt klart til å lage denne igjen snart. Magi på tre minutter!
Håper du blir fristet til å teste proteinrik sjokoladekake. Ha en fin kveld videre.

 

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg