PROTEINRIKE PEPPERKAKEKULER MED SJOKOLADETREKK

                                                                                                                                                                                                                                     Inneholder add-linker

I dag hadde jeg lyst på noe søtt etter trening. Og noe med smak av jul, for jeg er virkelig i julehumør om dagen! Etter en titt i i skapet, fant jeg ut at jeg ville lage proteinrike pepperkakekuler med sjokoladetrekk.


Disse er super enkle å lage. Du blander bare sammen alle ingrediensene i en bolle og så kan pepperkakene spises. De kan fint spises uten sjokoladetrekk, men alt blir bedre med sjokolade, eller hva? Jeg synes i hvert fall det! Jeg anbefaler å ta deg de fem ekstra minuttene det tar å dyppe kulene i sjokolade. Da blir de så gode!

Proteinrike pepperkakekuler

1 ss mandelmel
30 g vaniljeproteinpulver
1/2 ts kanel
1/4 ts ingefær
1/4 ts nellik
1 ss sukringold
1 ss fibersirup, eventuelt mer sukringold
3 -4 ss melk
Ca 60 g mørk sjokolade

Bland mandelmel, vaniljeprotein, sukringold, kanel, ingefær, nellik og sukringold i en bolle.
Tilsett fibersirup og melk. Ha i litt og litt melk og arbeid deigen sammen til det blir en tykk masse. Deigen skal ha marsipankonsistens.
Rull kuler. Sett kulene i kjøleskapet mens du smelter sjokoladen.
Smelt sjokoladen og dypp kulene i sjokolade.
Sett i kjøleskapet til sjokoladen stivner.

Ta en kule eller fem! Mmm…
Jeg sitter i skrivende stund med et par proteinrike pepperkakekuler og en kopp kaffe. En skikkelig god kombinasjon! Ønsker deg en fin kveld videre.


Kristine  ♥

7 kommentarer

Siste innlegg