PROTEINRIKE SJOKOLADEMUFFINS MED PEANØTTSENTER

                                                                                                                                                                                                      Inneholder add-linker

Som vanlig startet jeg søndagen med en bakerunde. Da ble det saftige sjokolademuffins med peanøttsenter. Skikkelig godt rett og slett! Til frokost i dag ble det derfor muffins. Det kaller jeg en bra søndagsfrokost!

Proteinrike sjokolademuffins med peanøttsenter 

6 -8 stykker

1 egg
100 g eplemos, eventuelt most banan, kesam / yoghurt eller lignende
1 dl melk, eventuelt vann
3 ss sukringold
40 g havremel
2 ss sjokoladeprotein, jeg brukte double rich chocolate*
2 ss kakaopulver
1 ss kokosmel, eventuelt mer mel
1 ts bakepulver
1/3 ts salt
6 -8 ts peanøttsmør
1 hakket proteinbar, jeg brukte Good life i smaken Salted caramel

Bland sammen egg, eplemos og melk. Ha i tørrvarene. Bland godt sammen. Jeg gjør det enkelt å blander med en skje i en bakebolle.
Fordel røren i former. Legg 1 ts peanøttsmør i hver muffinsform. Dytt peanøttsmøret litt ned i røren.
Hakk proteinbaren og og fordel den over muffinsformene.
Stek på 175 grader i 15 -20 minutter.
Avkjøl noe i formen før du serverer.
Som glasur har jeg brukt 1 ss kokosolje, 1 ss sukrinmelis, bittelitt salt, 1 ss peanøttmel og litt melk.

*sjokoladeprotein kan byttes ut med 1 ss ekstra mel, 1 ss kakaopulver og 1 ts sukringold

Sjokolade og peanøtter er en skikkelig god kombinasjon. Sammen med krunsjen og karamellen fra proteinbarbitene blir det litt snickersfølelse over det hele.

Mmmm…. Jeg sitter i skrivende stund med en muffins og en kopp kaffe nå. En herlig søndagsmorgen!
Håper du nyter morgenkvisten. Fortsatt god søndag.

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Hei fine du! Jeg bare lurte på hvilket kakaopulver du bruker? Jeg er som deg også veldig glad i kraftig sjokoladesmak. Noen anbefalinger?

      Takk på forhånd.

      Mvh

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg