PROTEINRIKT OG ENKELT PANNEBRØD – PERFEKT I MATPAKKEN

Før jobb i dag, tok jeg en bakerunde. Den kommende uken blir ganske hektisk med mye jobb, og da er det smart å planlegge. Jeg bakte langpannebrød slik at jeg har til lunsj flere dager. Dette er et veldig enkelt brød, som er proteinrikt, fiberrikt, mettende og saftig, og som passer perfekt i matpakken!

Langpannebrødet har jeg laget flere ganger og det blir alltid suksess. Oppbevar brødet i en lufttett boks eller en pose i kjøleskapet. Da holder der seg saftigst.

Proteinrikt og enkelt langpannebrød – perfekt i matpakken

1 stor boks cottage cheese
1/2 ts salt
1 ts bakepulver
2 egg
100 g havregyrn
100 g mel, jeg brukte 50 g havremel og 50 g glutenfri melblanding
Valgfritt, hempfrø

Ha cottage cheese, salt, bakepulver, egg og havregryn i en bolle. Mos med en stavmikser.
Rør ned mel.
Ha bakepapir i en form og hell røren i en formen. Bruk en slikkepott eller baksiden av en skje til ås Møre røren utover, slik at den er omtrent like tykk over hele. Jeg brukte en form som var 20 x 20 cm stor.
Strø over hempfrø om du ønsker det.

Stek på 175 grader i 45 til 55 minutter.
Avkjøl.

Jeg liker å dele langpannebrødet i firkanter. Når jeg skal spise det, deler jeg det i to og har på ønsket pålegg. I dag gikk jeg for philadelphia, salatblader, skinke, ost og paprika. Enkelt, sunt og veldig godt!

 

Kristine  ♥

4 kommentarer
    1. Jeg elsker cottage cheese rundstykker, så denne oppskrifta skal jeg prøve i kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg