PSYKOLOG, TERAPAUT ELLER COACH PÅ NETT

                                                                                                                                                                                                                                              Reklame // GoMentor

Da er jeg tilbake fra påskeferie. Har du hatt en fin påskeuke? Jeg har virkelig storkost meg, men nå kjenner jeg at det skal bli godt å komme tilbake til hverdag og rutiner igjen. Jeg dro faktisk rett hjem til en samtale med min mentale coach gjennom GoMentor. For, ja, jeg har begynt hos en mental coach!

Dere som har fulgt meg en stund, vet at jeg tidligere har gått til psykolog. Jeg tror absolutt alle har godt av en samtalepartner av og til. Jeg brukte dette blant annet da jeg slet med spiseforstyrrelse i tenårene og da moren min døde. I begynnelsen av april, startet jeg hos en mental coach hos GoMentor. GoMentor er en stor nettportal for alt fra samtaleterapi, coaching og personlig utvikling. Her du psykolog, terapeut og coach som kan hjelpe. GoMenter ønsker å hjelpe alle med å realisere sitt fulle potensial. Du kan få hjelp via personlig fremmøte, online videosamtale eller skriftelig via en chattfunksjon.

Jeg har valgt å bruke GoMentor 24 / Live hvor jeg kan skrive til en psykolog, terapaut eller coach når jeg ønsker og da få svar alle hverdager, samtidig som jeg får 2 x 30 minutters videosamtale hver måned. De har forskjellige avonnementer, men dette følte jeg passet best for meg og mine behov. Jeg har ville tatt for meg stressmestning og det å bli et endre mer positivt menneske. Jeg er en person som liker å ha mye å drive med, men det kan bli litt mye til tider og jeg har lett for å stresse meg opp. Når kropp og hodet er stresset, har jeg lett for å få en mer negativ tankegang, samt at det gjør at jeg får problemer med å sove. Ikke minst er både stress og negative tanker dårlig for helsen vår. Jeg ble da matchet opp  til en mental coach som har hjulpet meg de siste ukene. Andre ting som GoMentor kan hjelpe til med er angst, jobb, depresjon, par -eller familieterapi, sorg og tap, eller personlig utvikling.

Jeg digger at det er et lavterskeltilbud for oss som tenker at det kan være nyttig å ha noe konkret å jobbe med eller å ha noen å prate med, men ikke ønsker å oppsøke en terapeut. Enn så lenge har jeg hatt to samtaler med min coach, samt chattet flere ganger. Jeg har fått et par oppgaver som jeg gjør hver dag, og som hjelper meg med stressmestring i hverdagen.

Mange synes det er vanskelig å ta det steget for å oppsøke en terapeut. Nettopp derfor synes jeg GoMentor er et bra alternativ. Du kan snakke med psykolog, terapeut eller coach fra stuen. Eller fra sengen som jeg gjorde i dag! Det gjør det både enklere og mer fristende. Og dere, husk at det ikke et nederlag å innse at du ønsker hjelp. Enten det er depresjon, et forstyrret syn på kropp og mat, eller noe helt annet som at du har et konkret mål du vil nå du vil ha hjelp til å tå eller at du ønsker å bli en bedre kjæresten. Det å innse at du trenger en hjelpende hånd, er en styrke. Å tørre å innrømme det, viser at du er mentalt sterk og har innsikt i deg selv. Noen ganger trenger en bare litt veiledning på veien.


Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Det er noe jeg skal vurdere. Fastlegen min har anbefalt meg å prate med noen men det er veldig lang ventetid. Skal jeg gidda å vente et år lissom? Da er vel problemet over!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg