PUST

Nå som påskeferien starter for fult for de aller fleste, vil jeg legge inn et par ord om pusten. Veldig mange av oss har nemlig alt for lett for å kun puste med øvre del av brystet. Noe som er helt feil, og det gjør oss stresset og anspent.
Et ordentlig pust skal pustes helt ned i magen. Når var sist du gjorde det?

Jeg tar meg selv i å gjøre denne feilen ganske ofte. Heldigvis er jeg blitt mer bevist hvordan jeg puster etter at jeg startet med yoga tidligere i år. Når du puster ordentlig, skal du slippe alle spenninger du har, også i kjeven og nakken, skuldrene skal senkes helt ned, magen skal blåse seg lett opp, og du kan gjerne riste litt løs på kroppen når du puster ut. Jeg kan love deg at du føler deg bedre etterpå.

Ta et halvt minutt nå og bare pust. Gjør det akkurat nå!
Pust rolig ut mens du teller til tre. Hold pusten i tre sekunder. Pust så rolig inn i tre sekunder. Kjenn at du slipper spenninger i kroppen og at du puster ordentlig ned i magen. Hold pusten i tre sekunder. Pust så rolig ut igjen.
Ved å bare gjøre dette en eneste gang, vil du påvirke hele deg, både kroppen og hodet. Du vil virkelig bli overrasket over hvor mye de få sekundene kan gjøre for din følelse av velvære. Dessuten gjør det underverker for stressnivåene dine.
Bare prøv det. Pust. Det er virkelig helt magisk!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Herlig innlegg Kristine. Hilsen en som mener alle burde drive med meditasjon.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg