QUESADILLA MED BØNNER OG MAIS

I dag hadde jeg lyst på en skikkelig god middag. Da jeg var ferdig med dagens kontorarbeid kjente jeg at jeg trengte litt ekstra luksus og ville nyte et godt måltid. Men det skulle også være enkelt og gå nok så raskt! Etter en rundtur på butikken fant jeg ut at jeg skulle lage quesadillas. Quesadilla er super godt! Også er det enkelt og sunt i tillegg! I love it!

Quesadilla med bønner og mais
Til 3 porsjoner

1 pakke karbonadedeig
1 pakke bønner
1 boks mais

1 rødløk
1 rød paprika
2 ss tacokrydder, oppskrift her, eventuelt 1 pose ferdigkjøpt tacokrydder
1 ss tomatpure eller ketchup

3 ss vann
1 pakke tortillas
6 – 9 skiver ost
Salsa

Ha karbonadedeig i en panne. Stek raskt på høy varme. 
Hakk paprika og rødløk i biter. Ha over i pannen sammen med karbonadedeig. 
Tilsett mais, bønner, tacokrydder, tomatpure og vann. La det hele steke i 3 -4 minutter. 
Legg tacolefser / tortillas utover en bakplate med bakepapir. Legg over 3 -4 ss med karbonadedeigblanding. Legg så over 1 -2 ss salsa. Ha over ost i skiver. Topp hver tortilla med ytterligere en tortilla.
Stek i ovnen på 225 grader i 5 -10 minutter, til osten har smeltet og tortillaen har fått noe gyllen farge. 
Spis.

Du kan også steke quesadilla i stekepannen. Jeg valgte å bruke stekeovnen ettersom jeg da kan steke mange quesadillas av gangen, mens i stekepannen får jeg bare stekt en om gangen. Jupp, jeg er litt lat til tider. I ovnen er det enkelt og raskt! 

Server gjerne quesadilla med noe grønt. Jeg serverte mine quesadillas med salat, tomat, avokado og en dæsj rømme.

Om du har lyst på en skikkelig god middag, lag quesadilla med bønner og mais. Det er virkelig knall godt! Ha en god middag.

 

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg