RASK KREMET KYLLINGPASTA

Jeg er akkurat ferdig med å spise dagens middag. Det ble så godt at jeg må dele oppskriften med en gang! Jeg laget kremet kyllingpasta. Oppskriften er veldig enkel å lage, og den er rask. Ja, det tar ikke mer enn omtrent ti minutter å lage retten, og den er virkelig super god. I tillegg er det en sunnere variant av andre kremete pastaretter.

Som du ser i oppskriften, har jeg brukt kyllingkjøttdeig. Det kan byttes ut med kyllingfilet i biter eller vegetariske varianter som kikkerter og linser. I sausen har jeg brukt gresk yoghurt, creme fraiche, Jarlsberg og parmesan. Jeg brukte originalvariantene, men vil du ha en magrere pastarett, velger du lettvariantene.

Rask kremet kyllingpasta
Til 2 -3 porsjoner

1 pakke kyllingkjøttdeig
1 gul løk
1 hvitløkfedd
Salt og pepper
100 g gresk yoghurt*
100 g creme fraiche*
Ca 50 -60 g revet ost, jeg brukte Jarlsberg og parmesan
1/3 ts muskatnøtt, kan sløyfes
Pasta etter eget ønske

Kok pastaen etter anvisning på pakken.
Kutt løken i tynne skiver. Finhakk hvitløken.
Ha kyllingkjøttdeig, løk og hvitløk i en panne og stek på middels varme til kyllingen er klar og løken har blitt myk. Ha på salt og pepper. Jeg brukte ca 1/3 ts salt og 173 ts pepper.
Bland sammen gresk yoghurt, creme fraiche, revet ost og muskatnøtt.
Når kyllingen er ferdigstekt og pastaen er ferdig kokt, blander du pasta og saus i pannen med kyllingen. Bland godt sammen og kok opp, ca 1 minutt på medium varme.
Server.

*Det er også mulig å bare bruke gresk yoghurt eller bare bruke creme fraiche, men jeg synes smaken blir best med en blanding av de to.

Dette er en skikkelig enkel snadder middag, altså. God middag og ha en fortsatt fin tirsdag. 

 

Kristine  ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg