REFLEKSJONER PÅ SLUTTEN AV ÅRET

                                                                                                                                                                                         Inneholder add-linker

14 desember og det er bare 17 dager igjen av året. Herlighet som tiden flyr. Jeg synes det nylig var nyttårsskiftet og føler meg absolutt ikke klar for 2020! Er du?

De siste årene har jeg brukt tid på å reflektere over året som har gått. Går vi fem år tilbake i tid, hadde jeg tenkt ‘ja, det høres vel nyttig ut, men jeg gidder det ikke‘. De siste tre årene har jeg derimot bestemt meg for å bruke tid på akkurat dette og nå skjønner jeg virkelig viktighet av å gjøre slike refleksjoner. Vi mennesker er skapt for forandring og mange drives av ønsket om en forbedring på et aller annet plan i livet. Ikke minst, ønsker vi alle å leve og ha det bra. For at du skal kunne finne ut hvilken forandring du ønsker og gjøre denne forandringen, må du reflektere.

Jeg har på meg Five Point topp og Nimble sports-bh. Jeg synes fargen på denne toppen er så fin! Også er det så deilig med noen treningstopper som ikke er ettersittende, men som bare sitter løst og ledig på kroppen. Toppen finnes forøvrig også i sort og mørkeblå.

 

Bruk 10 minutter på å spørre deg selv og så reflektere over disse spørsmålene
⋄ Hvordan har 2019 vært?
⋄ Hva har gitt meg energi dette året?
⋄ Hva har gjort at jeg har følt glede helt ned i hjerteroten?
⋄ Hva har tatt energi av meg?
⋄ Hva kan jeg gjøre for å få det litt bedre i 2020?
⋄ Hvilke gode vaner vil jeg ta med meg videre?
⋄ Hvilke vaner vil jeg forsøke å kvitte meg med?

Selv liker jeg å skrive ned svarene, da føler jeg at jeg får en bedre oversikt, men du kan også tenke svarene for deg selv i ditt eget hodet. 

Om du virkelig skal finne ut hvordan du ønsker at 2020 skal bli og så forstå hvilke forandringer du må gjøre for å komme dit, er du nødt til å reflektere. Og bare så det er sagt; jeg mener ikke refleksjoner over at en skulle trent mer eller spist litt sunnere, jeg tenker på tankemønstre, vaner, jobb, familie. Det som virkelig betyr noe her i livet og som gir deg livsgnist. Ja, trening kan absolutt være en del av det. Det er det for min del. Trening gir meg mye glede og energi i livet, men det er ikke hele livet. Jobb, venner, det å reise og oppleve verden, å ha det bra med meg selv, osv, betyr vel så mye.

Vi lever bare en gang. Et kort, lite liv. Og dette livet er vi selv ansvarlige for å gjøre best mulig! Gjør noen refleksjoner på slutten av året. Gå for et enda bedre 2020. Et godt år for deg, hvor du har det bra.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg