REKEKVELD OG HYGGE

Noe av det jeg gledet meg mest til med å flytte til en større leilighet, var det å kunne be folk på middag. Faktisk satt vi stort sett i sengen min og spiste når jeg hadde middagsbesøk i min forrige leilighet. Hihi. Jeg må le når jeg tenker tilbake på det. Og som du da sikkert forstår, var det ikke hvem som helst jeg ba hjem på middag. “Vil du komme hjem til meg og spise mat i sengen min?” Det høres jo ikke helt normalt ut.

På grunn av corona og restriksjonene fra helsemyndighetene har jeg ikke hatt noen middagsselskap eller besøk siden jeg flyttet inn. Jeg har kun hatt besøk av bestissen her og der. Ettersom restriksjonene har sluppet opp noe, har jeg den siste uken hatt et par middagsbesøk. Den første var på torsdag for halvannen uke siden, hvor jeg feiret en forsinket 30 års dag med nær familie, og så hadde jeg middagsbesøk igjen i går. Da ble det rekekveld og hygge.

Jeg bare elsker å be folk over på god mat, prat og hygge. Da er jeg virkelig i mitt ess! Jeg dekket på med ferske reker – reker er i sesong nå og ferske reker er nok så rimelig for tiden, selvfanget krabber, sitron, majones, salat og stekte rundstykker. Også ble det selvfølgelig et par glass musserende. Så koselig altså!

Jeg har alltid vært en person som liker å stelle i stand og varte opp andre. Jeg vet sannelig ikke hvorfor, men det gjør at jeg føler meg varm i sjelen! Nå som leiligheten offisielt er “åpnet” for middagsbesøk, gleder jeg meg til masse hyggelige kvelder og stunder. Det blir selvfølgelig ikke så mange på besøk de neste månedene, og vi må ha god avstand mellom hverandre og ta forholdsregler, men det blir likevel besøk. Nå vil jeg lage minner i den nye leiligheten, ha mine nærmeste på besøk, le og leve. Det er jo det livet er til for, eller hva?

Jeg vet sannelig ikke hva jeg ville frem til med dette innlegget. Essensen er vel at vi selv må gjøre mer av det som gir oss glede. For meg er middagsbesøk, koselige kvelder med venner og familie noe som betyr mye for meg. Da er det noe jeg vil gjøre og prioritere. Nettopp fordi det er viktig for meg og gjør meg lykkelig. Så gjør mer av deg som fyller deg med glede og energi.

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Jaaa, du har så rett! Stunder som det der er så hærlig!!! Skalldyr, noe godt i glasset og prat med gode folk….ja, det er noe av det beste! SÅ kos! Og jeg tipper grunnen til at du elsker å varte opp andre er, at du har et hjerte som er fylt med varme og godhet, Kristine! Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg