RIKTIG GOD NYTT ÅR OG MIN (SYKEHUS) START PÅ ÅRET

Riktig godt nytt år! Denne gangen kommer det dessverre veldig på etterskudd, men det er bedre sent enn aldri, eller hva? Grunnet til at det har vært helt stille fra meg den siste uken, er at jeg har ligget på sykehuset. Jeg har verken klart eller orket å åpne datamaskinen! Slutten på 2019 og startet på 2020 ble med andre ord helt annet enn forventet. Derimot håper jeg virkelig at din start på den nye året, har vært langt bedre. 

Først må jeg riktignok poengtere at 2019 har vært et utrolig bra år på mange området. Selv om det høres ut som en klisjé og det endte som det gjorde, føler jeg at dette er året hvor jeg virkelig har landet. Jeg har hatt en turbulent fortid med mye grums og de senere årene har jeg jobbet mye med meg selv. Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg aldri har hatt det bedre psykisk enn hva jeg har det nå, og livet er generelt veldig bra. Jeg har to jobber jeg stor trives i, både sykepleiejobben og jobben som online coach, jeg har funnet gleden i hverdagen, jeg har det godt med den jeg er og jeg gleder meg stort sett til hver eneste dag. Da det gikk mot slutten av 2019, var jeg hundre prosent sikker på at 2020 ville bli et enda bedre år. Og dere, det er jeg faktisk fortsatt sikker på!


Tidlig mandag ble jeg lagt inn på sykehuset på grunn av sterke magesmerter. Der var jeg frem til i torsdag. Med andre ord “feiret” jeg nyttårsaften på sykehuset i år. De første dagene på sykehuset, bestod av en rekke undersøkelser og legene fant egentlig ingen konkrete årsaker til smerten. Jeg fikk riktignok en del morfin og andre smertestillende som gjorde tilværelsen litt bedre. Den siste operasjonen som ble gjort i tirsdag kveld, vist at jeg hadde væske i buken, unormal vekst ved og i tarmene, og hovene lymfekjertler i magen. Nå har de sugd ut væsken og fjernet noe av den unormale veksten. I tillegg har de også tatt ut en lymfeknute som de sender sammen med væsken og den unormale veksten, for videre analyse. Enn så lenge vet vi ikke hva dette er enda.

Jeg skal inne lyve og si at jeg ikke bekymrer meg, for første tanke er naturligvis kreft. Det er ikke mange år siden min mor gikk bort av kreft og tankene mine trekkes mot henne og det verst tenkelige scenarioet. Likevel forsøker jeg så godt det lar seg gjøre å ikke ta sorgene på forskudd. Dessuten er jeg en sta jente med ben i nesen. Så uansett hva dette skal være, er det ikke noe jeg ikke kan komme igjennom. Det er jeg fast bestemt på!

Nå er jeg kommet meg vel hjem. Smertene er betraktelig mindre og jeg klarer å gå på egenhånd, det går bare forferdelig tregt. Akkurat her jeg sitter nå, ser jeg egentlig ganske lyst på fremtiden. Inntil jeg vet noe mer, tar jeg en dag av gangen og skal forsøke å lege kroppen så godt det lar seg gjøre.

I første omgang har jeg fått beskjed om å holde meg unna trening en måned. De har åpnet og sydd igjen rectus abdominis som gjør at jeg ikke skal løfte noe tungt på minst fire uker. I løpet av neste uke, kan jeg forhåpentligvis begynne å gå noen små turer. Selv om jeg ikke kan trene med det første,  kommer jeg likevel til å oppdatere bloggen. Jeg har mange treningstips og andre råd på lur, og mat spiser jeg jo fortsatt. Og før du vet ord av det, er jeg tilbake med min egen trening også!

Uansett hvordan 2020 har startet for deg, håper jeg det blir et godt år. Forsøk å stå opp hver morgen og finn en ting du er takknemlig for med dagen i dag. Klarer du å stille hodet inn på det positive tankesporet om morgenen, er mye gjort, og jeg er sikker på at dagene dine vil bli mye bedre.
Godt nytt år. Og tusen hjertelig takk for at du har fulgt med i 2019.

 

Kristine  ♥

20 kommentarer
    1. Du er så utrolig sterk og positiv, jeg blir så inspirert, imponert og motivert av deg. Håper virkelig at alt er i orden, at at du blir raskt friskt igjen – det fortjener du! Sender deg mange gode klemmer og tanker <3

    2. Mathilde
      Takk. Jeg har noen rundt meg nå. Er kommet meg av de verste smertestillende og har mindre smerter. Så dette går fremover.
      Enn så lenge har jeg ikke savnet trening og nå er det over en uke siden sist. Jeg har vært såpass dårlig, problemer bare med å gå, så trening er jeg langt unna. Men jeg kan se for meg at så fort jeg er mer på bena, at jeg blir veldig rastløs og kommer til å savne det mentale med trening. Jeg skal skrive ned tipset ditt og ta det til meg, slik at jeg trolig kan skrive mer om det etterhvert.
      God klem <3

    3. Beate
      Jeg har allerede mye mindre smerter. Har riktignok fått et brokk, men ellers går det riktig vei. Så snart er jeg tilbake 😉 Tusen hjertelig takk Beate. Det betyr så mye. Jeg sender deg den største klemmen tilbake <3 Ha en nydelig søndag og en veldig så bra uke 🙂

    4. Håper virkelig at det kun kommer til å gå oppover, og at du er i trygge hender. Ofte er det slike ting som “må” skje før man setter pris på kroppen man har, og jeg vet at dette er noe du greier å håndtere med positive tanker og fine mennesker 🙂 kanskje du kan skrive et innlegg om hvordan du “håndterer” å ikke få trene, nå skal ikke jeg dra deg ned på noen som helst måte – men jeg tror “dessverre” at dette kan være litt vanskelig for deg (uten å være for bastant), så kanskje det hadde vært nyttig om du hadde vært åpen om litt tanker rundt? Kjærlighet fra meg ❤️

    5. Hva du skal gå igjennom. Du fortjener alt godt. God bedring og lykke til <3<3

    6. Wow så imponerende sterk du er. Du er en sann inspirasjon og motivasjon på mange måter. Sender deg alt godt og god bedring <3

    7. Snakk om å sette ting i perspektiv! Så sterk du er som klarer å tenke positivt☺️ veldig god bedring 😘

    8. Så utrolig lei meg på dine vegne Kristine. Sender deg all mulig styrke og gode tanker inn i det nye året og håper at det går bra med deg! Jeg har fulgt deg i mange år og synes du er veldig inspirerende og klok! God bedring! Stor klem ❤️

    9. Oj, det ble en litt annen slutt på året enn det jeg håpet for deg! <3 Huff, håper virkelig dette går bra, og at det ikke er noe alvorlig! <3 Sender deg gode tanker og en liten bönn! Ja, du er sterk! Det er noe jeg virkelig har forstått! Dette er noe du kommer deg igjennom! Din styrke og stahet kommer godt med her! Den innstillingen du har til livet, er beundringsverdig!!! 2020 blir helt sikkert et godt år for deg, uansett en uventet start! Heier på deg! God bedring!
      Stor, varm klem til deg, goding! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg