ROLIGE DAGER OG TANKER OM PÅSKEGODIS OG DET Å IKKE TRENE I PÅSKEN

Hei og god tirsdag fra påskefjellet. Jeg håper været er like nydelig hos deg som det det er her. Her er det skyfri himmel, godt med snø strålende sol og flere plussgrader. Det er helt perfekt påskevær i mine øyne!

Jeg nyter virkelig noen rolige dager her oppe. Fjellet og ferie er magisk. Det er rart hvordan skuldrene senkes og hvilepulsen trår inn så fort jeg kommer meg opp her. Jeg har fått noen spørsmål om hvilke tanker jeg har om påskegodis og det å ikke trene i påsken. Jeg får jo ikke trent når jeg er på fjellet.

I påsken legger jeg vekk alle tanker om trening og sunn mat. Jeg spiser det jeg har lyst på og koser meg. Til hovedmåltidene forsøker jeg å spise ordentlig mat, hvor jeg får inn en god mengde protein og noe grønnsaker til alle måltider. Jeg vet at jeg føler meg så mye bedre da. I tillegg blir det ekstra godis, både noen sunnere varianter og vanlig godis, og litt ekstra påskekos i form av frokoster og desserter. Når det gjelder trening, blir det nok så rolig her på hytten. Det blir kos i solveggen og en skitur her og der. Jeg gjør akkurat det jeg føler for og det jeg finner glede i der og da. I går ble det kun en liten skitur på knappe tretti minutter. Resten av dagen befant jeg meg i solveggen med en god bok. I dag har jeg tatt en lengre skitur med kakao i termosen og nistepakken.

Det jeg ønsker å få frem er at det er ikke noe alt eller ingenting. Det er ikke slik at siden jeg drar på påskeferie og ikke får trent eller spist som vanlig, så gir jeg totalt fa** og spiser alt jeg kommer over og dropper all aktivitet. Det vil bare føre til at jeg føler meg dårlig og at det blir veldig tungt å komme tilbake til hverdagen. Som ellers her i livet, er det en balansegang hvor alt med måte er det som skal til. Forsøk å gi deg selv litt spillerom. Spis godis når du har lyst på det, men ta deg også en treningsøkt eller en gåtur i solskinnet.

Og du, er det slik at du trår litt feil i påsken og ender opp med å spise mer godis enn planlagt og å være minimalt aktiv. Javel, shit happens. Hverdagen og rutiner kommer tidsnok tilbake. Da kan du alltids starte med blanke ark.

Husk også at hva jeg gjør er ikke nødvendigvis en fasit. Dette er mine tanker om påskegodis og det å ikke trene i påsken, men det trenger ikke nødvendigvis være dine. For meg er påskeferie og en balanse å nyte noen rolige dager med godis i sofakroken, en skitur med en kopp kakao, og det å generelt gjøre akkurat det jeg føler for. Akkurat det samme håper jeg du gjør. Gjør det som føles riktig for deg.

Fortsatt riktig god påske dere. Nyt dagene med de du er glad i og gjør akkurat det som er godt for deg og som gjør deg lykkelig.

 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Anonym
      Og tenk så mye energi du vil ha på trening etter noen dager fri og litt ekstra mat. Det gjør faktisk veldig godt for kropp og sjel. Takk for at du tok deg tid til å legge igjen noen ord. Jeg håper påsken din blir fin <3

    2. Takk, jeg trengt å lese dette her. I morgen står det lapper til lunsj og viltgryte /m potetmos og ostekake til kvelden på menyen, og jeg er livredd for kalorier inntaket. Men morgendagen blir vel bare kjempebra for spiseforstyrrelse behandlingen💪🏻 Nok engang, takk innlegget ditt roet nervene litt😊

    3. Sunniva
      Øvelse gjør mester. En må øve seg på å innse at det er ingen skade skjedd om du tar en sjokoladebit eller en hvieldag. Kanskje du også kan ha nytte av en form for terapi? <3

    4. Skulle ønske jeg hadde den samme tankegangen selv. Jobber mot det men har mye dårlig samvittighet. Det er motivertende å følge deg og se utviklingen din. Håper jeg er der en dag selv <3

    5. Det er så fint at du tar opp det her Kristine. Takk for at du er et godt forbilde.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg