SAMMENLIGNING ØDELEGGER FREMGANGEN DIN

Hva mener jeg med det, tenker du kanskje? Sammenligning ødelegger fremgangen din. Jo, nå skal du høre.
En ting jeg ofte ser blant mine online coaching kunder, er at de får til noe eller har fremgang på et vis, men så skyver det bort fordi noen andre gjør det bedre. Men saken er jo at om du hadde et mål om å klare 5 pull ups, og har jobbet hardt for å nå dette målet og nå klarer nå klarer 5 pull ups, så er det rå bra! Det er jo helt knall og du burde skryte av deg selv og være stolt over dette! Istedet ser jeg at veldig mange heller tenker ‘men hun eller han klarer jo 12 pull ups, så 5 pull ups er egentlig ikke så veldig bra’. Faktumet er likevel at 5 pull ups er fremgang for deg, da er det faktisk knall bra for deg!

Det vil alltid være noen som er flinkere enn deg, sterkere enn deg, smartere, har større rumpe, eller noe helt annet. Så å sammenligne deg med disse menneskene som er bedre enn deg, vil ødelegge fremgangen din. I tillegg vil det gjøre at du får dårligere selvfølelse og føler deg mindre verdt.

Sammenlign deg selv, med deg selv. Den du var i går, forrige uke, forrige måned og i fjord. Forsøk å være den beste versjonen av deg selv og forbedre den du er. Om du når et mål du hadde satt deg eller har fremgang på et eller annet vis, er det en seier, uavhengig av hva alle andre gjør eller får til. Fokuser på deg og din fremgang. Det er det eneste som virkelig har betydning i ditt liv.

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Beate
      Det er så sant. Vi har alle forskjellige utgangspunkt og startpunkt og da vil vi også være på forskjellige steder.
      God klem og god helg <3

    2. For et skikkelig fint innlegg. Jeg kjenner meg igjen. Det her trengte jeg i dag <3

    3. Sååå sant det du sier!!! ALLE ble tenke sånn! Alle har jo startet et sted! Det handler om å starte, ooog fortsette! Du finner virkelig de rette tingene å ta opp altså! Good job pretty! Klem! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg