SÅNN PLANLEGGER JEG UKEN MIN

Sånn planlegger jeg uken min

Jobb  og faste avtaler
Først setter jeg opp faste avtaler som jobb, møter og eventuelle andre viktige avtaler som legebesøk. De faste avtalene er noe jeg  komme meg til og de får derfor første prioritet i kalenderen.

◦ Sosiale avtaler
Deretter setter jeg inn sosiale avtaler i kalenderen, som bursdagsfeiringer, middag med venner, lunsjavtaler også videre. Dette er ting jeg har lyst til å gjøre, men som jeg ikke må gjennomføre. De sosiale avtalene kommer derfor i andre rekke.

◦Trening
Ut ifra de to overnevnte, setter jeg inn trening. Etter at jeg har satt opp jobb og sosiale avtaler, ser jeg altså når jeg er ledig og når jeg har tid til å trene. I tillegg til å skrive ned når jeg skal trene, pleier jeg også å skrive ned hva jeg skal trene. Har du et spesifikt mål, kan det også være nyttig å skrive ned målet og hvorfor du ønsker å nå dette. For tiden har jeg ikke noe mål annet enn å kose meg på trening, så jeg bruker ikke tid på målsetning. 

◦ Middager
Jeg lager også et notat hver dag for middag. Ettersom jeg bare er et menneske, planlegger jeg oftest slik at jeg kan ha noenlunde lik middag to dager på rad. Denne uken har jeg for eksempel planer om å ha taco på onsdag. Da har jeg skrevet inn taco suppe på torsdag med restene. I perioder hvor jeg har det veldig hektisk, pleier jeg også å planlegge matpakker og foodprepping. På den måten får jeg i meg nok og næringsrik mat hele uken. 

◦ Huskeliste
Jeg skriver også opp en huskeliste med ting jeg skal huske eller få gjort i løpet av uken. Det kan for eksempel være et spesielt blogginnlegg jeg har lyst til å skrive, en bursdagsgave jeg skal kjøpe eller en telefon jeg skal ta.

◦ Fritid / megtid
For meg er det også helt nødvendig at jeg setter av tid til å gjøre ingenting. Jeg pleier å kalle det megtid eller fritid i kalenderen. Det blir som små hull i kalenderen hvor jeg kan være for meg selv og velge helt hva jeg vil gjøre, om det så er ingenting, litt lett streching, å lese en bok eller gå meg en tur. Denne fritiden må jeg ha for å samle energi og hente krefter.

Håper du får planlagt uken din på en bra måte. Bruk resten av søndagskvelden til å lade opp til en ny og fantastisk uke. Måtte den bli superduper!

 

Kristine ♥

2 kommentarer
    1. Har du laget det arket selv? Så smart. Synes ofte det er lite plass i almanakken!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg