SETT AV TID TIL DEG

Hei denne mandagen. Håper du har hatt en god helg og at mandagen har behandlet deg bra. Ettersom det er mandag, helgen er over, hverdagen er tilabke og mange kjenner på hverdagsstresset, vil jeg ta opp dette med å sette av tid til deg selv.

Veldig mange av oss har en hektisk hverdag. Jeg også. Enkelte dager føler jeg at dagen er over, før jeg har rukket å innse at det er en ny dag. Hverdagen vår består ofte av en rekke plikter og gjøremål. Derfor tror jeg også veldig mange synes hverdagen er litt kjip og negativt. De vil mye heller ha helg enn hverdag. Og det er jo ganske feil. Det finnes 5 hverdager og bare 2 helgedager. Da må vi også kunne ha glede av hverdagene. Ikke minssforstå meg. Jeg elsker helg. Men jeg setter også pris på hverdagene. Egentlig forsøker jeg å sette pris på hver eneste dag.

En av stegene jeg har gjort for finne mer glede i hverdagen, er dette med å sette av tid til meg selv. Det jeg har blitt mye flinkere til det siste året. Nå setter jeg faktisk av noe tid til meg selv hver eneste dag! Det trenger ikke vøre så mye tid, men noe.

Sett av tid til deg selv hver eneste dag, om det så bare er 5 minutter, for å gjøre noe som gir deg energi og som gjør at du koser deg og får større glede i hverdagen.

For min del kan det for eksempel være så lite som å stå opp 10 minutter tidligere om jeg vet jeg har en ordentlig hektisk dag. Da tenner jeg et lys, nyter kaffekoppen og leser litt i en bok, før dagen virkelig starter. Noe jeg også gjør med jevne mellomrom er å ta meg en 5 minutters meditasjonspause midt arbeidsdagen eller etter treningsøkten. Da legger jeg med ned eller setter meg godt til rette og setter på en meditasjonsapp. En annen ting jeg gjør er å ta meg god tid til å spise middag. Da lager jeg en liten kosestund for meg selv og ser gjerne på en serie eller leser en spennende artikkel.

Sett av noen få minutter til deg selv hver eneste dag. Om det så bare er 3 minutter! Det vil gi deg mer energi, samtidig som det vil få deg til å føle deg bedre, slappe mer av og til å glede deg mer over hverdagen. Og det er noe de fleste av oss trenger mer av her i livet – glede, avslapping og energi. 

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Jeg setter alltid av litt tid til meg etter at jrg har lagt ungene. Blir så stressa og urolig og sover dårlig om jeg ikke gjør det.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg