SJOKOISKREM BOLLE

                                                                                                                                                                                            Inneholder add-linker

Hva sier dere til denne sjokoiskrembollen? Altså, så deilig! Jeg har tidligere nevnt for dere at jeg elsker å putte frossen blomkål i smoothien. Det gir en god konsistens, samtidig som det tilfører ekstra med mineraler, vitaminer og fiber. Smoothie kan fort bli veldig karbohydratrikt og føre til en rask blodsukkerstigning om man bare har i frukt og bær. Derfor er det viktig å tilsette proteiner, fett og fiber for at smoothien skal bli mer mettende og være mer blodsukkervennlig. Denne smoothien er akkurat det. 

Denne sjokoiskrembollen laget jeg etter dagens treningsøkt. Jeg hadde en rask styrkeøkt med kettlebells bestående av knebøy, utfall, liggende benkpress, stående roing, hip thrust og skulderpress. Og etter økten ventet denne herligheten her. Ja, det er fredagsbollen sin, ala sjokoiskrembolle!

Sjokoiskrembolle
Til 1 person

1 håndfull frossen blomkål
1 frossen banan
1 håndfull isbiter
2 ss kakaopulver
1 egg, kan sløyfes
1 ss peanøttsmør
20 casein proteinpulver, jeg brukte chocolate peanut
1 dl væske, jeg brukte kokosmelk fra boks

Ha alle ingrediensene i en blender, foodprossesor eller lignende. Kjør til en tykk smoothie,
Jeg liker å sette smoohien i fryseren i 30 minutter for ekstra tykk, iskonsistens.
Spis som den er eller topp med noe godt.

Siden det er fredag og jeg var klar for ekstra god topping, toppet jeg med popcorn, biter av en halv vegansk peanut chocolate proteinbar, agavesirup, sjokoladedråper av mørk sjokolade. Dette var en real fest av en sjokoiskrembolle.
Håper du lar deg friste.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg