SJOKOLADEBARK MED APPELSIN – PÅSKEGODIS

                                                                                                                                                                                                Inneholder add-linker

God mandags formiddag dere! Jeg har akkurat spist en god påskefrokost her på hytten og har planer om å ta meg en skitur om ikke lenge. Først vil jeg dele denne enkle oppskriften med dere. Nå som det er påske, må jeg jo lage litt påskegodis. I går laget jeg sjokoladebark med appelsin. Deilig sjokolade med appesinsmak.

Har du laget sjokoladebark før? Det er super enkelt og du trenger egentlig ingen oppskrift for å lage det. Alt du gjør er å smelte sjokolade, fordele den utover et bakeeark og har over ønsket topping, før du setter sjokoladen kaldt og deretter brekker den i biter. 

Sjokoladebark med appelsin

100 g sjokolade, jeg brukte mørk sukkerfri sjokolade
2 ss appelsinsaft
Skallet fra 1/2 appesin
1/3 ts salt, kan sløyfes

Hakk sjokoladen grovt.
Ha den i en bolle. Sett bollen over et varmt vannbad og rør til sjokoladen har smeltet. Eventuelt kan du smelte sjokoladen i mikroen.
Rør inn appelsinsaft i den smeltede sjokoladen.
Hell sjokoladen utover en tallerken dekket med bakepapir eller plastfolie. Fordel sjokoladen jevnt utover med en slikkepott.
Riv skallet fra appelsinen fint og strø det utover sjokoladen.
Sett sjokoladen i kjøleskapet minimum 1 time slik at den stivner.
Fjern bakepapiret og brekk i biter.
Server.

Der har du super enkel, sunn og god påskegodis!

La deg friste til å lage sjokoladebark med appelsin. Du vil bli overrasket over hvor enkelt det er. Sokoladebark ikke bare deilig påskegodis, det er også nydelig som en lett dessert eller til kaffekosen. Jeg synes det var super godt med sjokoaldebark med appelsin og en kopp kaffe. Sjokoladebark med appelsin i solveggen her på fjellet, gav virkelig en skikkelig god påskefølelse!
Ha en fin mandag dere.

 

Kristine♥

8 kommentarer
    1. Det så godt ut! Takk for at du deler oppskriften. Du kan tro at jeg fikk lyst til å prøve å lage det i påska for å ha noe godt til kaffen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg