SJOKOLADEMUFFINS MED VANILJEKREM

                                                                                                                                                                                           Inneholder add-linker

Hva får du når du blander sjokolademuffins og vaniljekrem? Jo, super, super gode muffins. Disse ble bare så utrolig gode. Jeg angrer allerede på at jeg ikke laget flere, for nå er snart alle muffinsene spist opp!

Jeg hadde en del eggeplommer jeg måtte bruke opp. Da valgte jeg å lage vaniljekrem. Problemet var bare at jeg egentlig hadde lyst på sjokolade. Dermed ble det sjokolademuffins med vaniljekrem i. Og det kan jeg love deg at var suksess!

Vil du ikke ta deg bryet med å lage vaniljekrem, kan du bruke vaniljekesam eller vaniljeproteinpudding. Det vil også fungere bra.

Sjokolademuffins med vaniljekrem
Til 8 stykker

Sjokolademuffins
50 g havremel
30 g kokosmel
2 ss kakaopulver
3 ss sukringold
1/2 ts vaniljepulver
1/3 ts salt
2 egg
100 g kesam
1 dl melk

Vaniljekrem
3 eggeplommer
1 ts vaniljepulver, eller 1 vaniljestang
3 ss sukringold
4 dl melk
20 g maizena

Start med vaniljekremen.
Visp eggeplommene til luftig med vaniljepulver og sukringold i en kjele.
Rør så inn melken og maizena, og varm alt forsiktig opp under omrøring.
Når vaniljekremen begynner å koke, tar du platen av kjelen og lar kremen avkjøles. 

Bland sammen alle ingrediensene til sjokolademuffinsene i en skål. Jeg brukte en skje.
Ha sjokolademuffinsrøren utover muffinsformer.
Fyll så de er cirka halvfulle.
Legg over 1 stor ss med vaniljekrem.
Bruk en gaffel til å forsiktig swirle vaniljekremen rundt i muffinsformene.
Stek på 175 grader i 20 -25 minutter.
Avkjøl noe før de spises.

Om du ikke spiser alle muffinsene med en gang, anbefales det at du oppbevarer dem i kjøleskapet. Da holder de seg saftigst.
Håper det smaker.

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Tror de de kan lages uten vaniljekrem som vanlige muffins? Ser gode ut men har ikke til vaniljekrem?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg