SJOKOLADEVAFLER

                                                                                                                                                                                             Inneholder add-linker

Hva sier du til sjokoladevafler til kveldsmat eller frokost? Jeg koste meg med deilige sjokoladevafler i går kveld. Sammen med en kopp matcha te, var det en magisk god kveldsmat! Disse sjokoladevafflene er fulle av proteiner, sunt fett, fiber og grove karbohydrater, og de passer like godt til frokost, som lunsj eller kveldsmat. Vafler som både gjør godt og smaker godt! 

Sjokoladevafler
4 plater

2 egg
20 g kakaopulver
60 g havremel
20 g sjokoladeprotein, double rich chocolate*
1 ss sukringold
1 ts bakepulver
Bittelitt salt
1 dl melk, jeg brukte kokosmelk

Bland sammen alle ingrediensene. La røren svelle noen minutter.
Stek så vafler. Jeg smører vaffeljernet mitt med litt kokosolje før steking slik at vaflene ikke sitter fast.
Server.


*sjokoladeprotein kan byttes ut mot mer mel og litt ekstra kakaopulver

Server vaflene som de er eller topp med ønsket pålegg. Jeg serverte mine sjokoladevafler med gresk yoghurt som jeg blandet litt vaniljepulver i, da blir det en deilig vaniljeyoghurt, og varme jordbær. Godt altså!

Blir det sjokoladevafler på deg i dag? I så fall håper jeg det faller i smak. 
Nå skal jeg komme meg avgårde til et møte. I dag har jeg fri og dagen skal fylles med et par møter, online -pt arbeid, yogatime og middag med en venn. En finfin torsdag med andre ord. Håper du får en herlig dag!

 

Kristine ♥

6 kommentarer

Siste innlegg