SKIKKELIG GOD FISKECURRY PÅ 10 MINUTTER

Dette innlegget starter med litt selvskryt. Jeg må nemlig skryte litt av meg selv og min egen fiskespising de siste to ukene. Vi vet jo alle at fisk er sunt og at det er noe en burde spise minst 3 ganger i uken. Det har jeg stort sett ikke gjort tidligere. De siste ukene derimot, har jeg hatt fisk til middag 3 -4 ganger i uken, i tillegg til at jeg ofte har spist fisk til lunsj, som røkelaks, tunfisk eller makrell i tomat. Jeg er plutselig blitt en fiskeelsker!

Dagens middag ble denne skikkelig gode fiskecurryen på 10 minutter. Det var så utrolig godt! Jeg har faktisk avtalt med bestissen av vi skal ha det til middag igjen allerede på søndag! Da skal jeg lage en stor porsjon så jeg har mat til flere dager!

Dette er virkelig en super middag i hverdagen. Fiskecurryen er veldig enkel og raskt å lage, det tar faktisk ikke mer enn 10 minutter! Samtidig smaker middagen så utrolig godt godt. Er du som meg, synes torsk ofte er smakløst og kjedelig, ja, da vil du få andre tanker om du lager denne retten. Her er det masse smak!

Oppskriften kan naturligvis varieres i det uendelige. Bruk de grønnsakene du har tilgjengelig og liker best. Torsk kan også byttes ut med andre fisketyper som steinbitt eller laks. Eller du kan bruke diverse skalldyr som reker og blåskjell.

Skikkelig god fiskecurry på 10 minutter
Til 2 personer

1 paprika
1/2 purre
1 hvitsløksfedd
1 cm ingefær
400 g torsk
1 ts gurkemeie
1 buljongterning, jeg brukte kjøttbuljog
100 g creme fraiche, jeg brukte original. Lett kan brukes for en magrere variant
1/2 lime
Salt og pepper, jeg brukte ca 1/2 ts salt og 1/3 ts pepper

Start med å koke risen om du serverer med ris.
Kutt torsken i biter.
Del grønnsakene i skiver.
Ha purre, paprika, hvitløk og ingefær i en panne. Stek raskt på høy varme i ca 1 minutt.
Tilsett gurkemeie, buljong og creme fraiche. Kok opp.
Ha i torskebitene. La trekke i ca 5 minutter til fisken er ferdig.
Smak til med salt og pepper.
Press over saften fra limen.
Server.

Jeg serverte fiskecurry med ris. Her kan du velge en frisk salat, nanbrød eller annet godt.
Håper virkelig du lar deg friste til å prøve denne godsaken av en fiskecurry. God middag!

 

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg