SKIKKELIG SAFTIG OG PROTEINRIKE PANNEKAKER

                                                                                                                                                                    Inneholder add-linker

Hvor ofte jeg lager pannekaker, varierer veldig. Periodevis spiser jeg pannekaker hele tiden, så går jeg inn i en ny periode hvor jeg nesten ikke spiser pannekaker. Nå har jeg vært i en periode hvor jeg pannekaker har gått i glemmboken. Helt til i dag. I dag fikk jeg brått lyst på pannekaker igjen.

Jeg laget disse skikkelig saftige og proteinrike pannekakene. For å gjøre pannekakene ekstra saftige og gode, har jeg brukt proteinpudding med vaniljesmak i røren. Jeg har tidligere skrevet om Ehermanns proteinpudding i vaniljesmak. Denne er den beste på markedet i mine øyne og smaker virkelig vaniljesaus. Proteinpuddingen tilfører fukt og deilig smak. Har du ikke proteinpudding, kan det erstattes med kesam og ekstra søtning, eplemos eller most banan. 

Skikkelig saftige og proteinrike pannekaker

1/2 boks proteinpudding med vaniljesmak, spar resten til topping
50 g mel, jeg har brukt 30 g havremel og 20 g speltmel
2 egg
1 ts bakepulver
1 ts sukrin gold
Valgfritt: 1/2 ts kanel og 1/2 ts kardemomme

Bland sammen alle ingrediensene. 
La røren svelle i 2 -3 minutter.
Stek så små pannekaker i en panne på middelsvarme. Jeg steker i litt ghee og lar pannekane steke i ca 45 -60 sekunder på hver side. 
Server. 

Jeg toppet med resten av vaniljeproteinpuddingen og kakaonibs.
Disse pannekakene er en sikker vinner. Jeg lager de igjen og igjen og de blir like saftige og gode hver gang! Håper du tester.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg