SKIKKELIG SAFTIGE, SUNNE OG GODE PANNEKAKER

                                                                                                                                                                                          Inneholder add-linker

Er det flere enn meg som er glad i pannekaker? Proteinpannekaker er noe jeg aldri blir lei!
Jeg laget pannekaker til lunsj i dag. Jeg var nemlig ute å gikk en tur, da jeg fikk akutt lyst på pannekaker med brunost. Det er så rart hvordan man noen ganger bare føler at en ha noe. Er det flere sånn har det sånn av og til? Slik var det i hvert fall med meg og pannekaker i dag. Så fort jeg var kommet hjem, hev jeg meg over bakebollen og laget en enkel pannekakerøre. 

Disse pannekakene er veldig enkle å lage. Du bare blander sammen alle ingrediensene i en bolle og så steker pannekaker. Resultatet er skikkelig saftige og gode pannekaker som er proteinrike og fiberrike. Disse passer like godt til frokost, som til lunsj, kveldsmat eller som en søt snack. 

Skikkelig saftige, gode og sunne pannekaker
Til 1 porsjon

100 g cottage cheese, eventuelt kesam, yoghurt eller lignende
40 g mel, jeg brukte 20 g havremel og 20 g hvetemel
20 g vaniljeprotein, jeg brukte french vanilla, kan erstattes med mer mel
2 egg
1 ts sukringold
Valgfritt; 1/2 ts kanel, 1/2 ts kardemomme, 1/3 ts salt

Bland sammen alle ingrediensene i en bolle.
La røren svelle i 2 -5 minutter. Stek pannekaker.
Jeg valgte små søte pletter, men du kan også steke større pannekaker om du ønsker det.
Server.

Jeg synes nystekte pannekaker er aller best med brunost og jordbærsyltetøy. Det er så utrolig godt når brunosten smelter på pannekakene. Det var akkurat det jeg trengte i dag!

Kanskje du skal lage deg pannekaker i dag du også? Håper det smaker!

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Jeg tar zinzino balanse oil. Fersk fiskeolje og kaldpresset oliven olje i ett, slik at opptaket blir optimalt. Elsker den. Den fikk meg i balanse på omega3 og omega6. Men jeg elsker fet fisk også, og spiser det hver uke! Hehe! 😉 Klem! <3

    2. Beate
      Da er det et tegn på at kroppen trenger mer omega3, er det ikke? Å crave brunst er vel mer fordi en har lyst på noe godt. Hihi… KlemKlem <3

    3. Jeg får det sånn for fet fisk innimellom! Nå MÅ jeg ha fet fisk! Akkurat som kroppen sier i fra om noe! Åhhh, brunost og jordbær er så nyyydelig komb! Åsså på nystekt pannekake da! Elsk! 😁 Klem! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg