SKRIV EN FEEL GOOD LISTE

Selv om 2020 har startet nok så vanskelig for meg, er jeg fast bestemt på at 2020 skal bli et bra år. Det har vært en vanskelige måned og jeg har fortsatt et langt stykke igjen å gå. Trolig må jeg operer igjen og må da ha nye seks uker hvor jeg ikke kan løfte noe tungt, selv ikke søppelposen, og hvor jeg heller ikke kan trene eller være i spesielt mye aktivitet.

Jeg skal ærlig innrømme at det har vært vanskelig å holde hodet på rett kjør. Jeg som er så vant til å klare meg selv, gjøre noe hele tiden og være veldig aktiv, er nå det stikk motsatte. Jeg er avhengig av andre for å handle, vaske, gå med søppelposene mine, jeg har ikke kunne gått på jobb, jeg har vært ganske smertepreget og ikke klart å være spesielt sosialt aktiv. For å holde på motet, motivasjonen og gleden har jeg laget meg en feel good liste.

Feel good listen består rett og slett av 6 ting som jeg vet booster min følelse av velvære og glede. Seks ting som gir meg enormt mye. Når jeg har laget denne listen, fant jeg frem ukeskalenderen min og sørget for at jeg setter av tid til alle de seks tingene minst en gang i løpet av uken. Det er noe jeg kommer til å gjøre fast hver søndag. Planlegge og sette av tid til ting som gjør meg godt. Dette er virkelig noe jeg vil anbefale alle å gjøre!

Bruk 10 minutter til å skrive en feel good liste over 4 -6 ting som booster deg som person.
Tenk etter

Hva gir deg glede?
Hva gir deg energi?
Når føler du deg bra?

Det kan være små ting du liker å gjøre, som å trene, gå på kino, skrive dagbok, bake eller høre på en spesifikk sang, eller mer kompliserte ting som å bytte jobb, starte med det prosjektet du har tenkt på lenge, sove mer, begynne med yoga, eller det kan også være mennesker som gir deg noe og som du ønsker å tilbringe mer tid med.

Når du har funnet dine feel good- ting, sørger du for å prioritere noe tid hver uke til akkurat disse tingene. Skriv dem inn i kalenderen. Prioriter deg selv, din egen psyke og din egen velvære. Det fortjener du!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Beate
      Tusen takk snille. Jeg har fått tommel opp for lett trening nå. Så det er jo fremgang. Det føles helt fantastisk i hvert fall. Takk for en god qoute. Håper februar blir bra for deg også. Stor klem <3

    2. Meget flott tips, som alltid, fine deg! Jeg håper Februar blir bedre for deg! Krysser det som krysses kan! En quote fra meg: The best project you will ever work on, is you! Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg