SØNDAG OG SERIETIPS

Hei og god søndag. Denne søndagen har jeg fri, noe som er sterkt nødvendig etter alt for mange jobbhelger! Dagen skal jeg bruke til avslapping, mer avslapping, litt vasking, mer avslapping, serier og middagskos med en venninne i kveld. Selv skal jeg innrømme at jeg ser mer på seirer på høsten og vinteren enn på sommeren, men på slike dager som i dag hvor været ikke er spesielt bra, er det deilig å kunne slenge seg på sofaen, ta frem popcornet og se på noe spennende.

Ettersom jeg er igang med seriemaraton i dag, tenkte jeg å vise dere noen av mine seriefavoritter. Jeg er glad i krimserier og mørke dramaserier. Den nyeste serien jeg har sett er Heder og den falt jeg virkelig for. Det er en svensk krimserie. Tidligere har jeg ikke vært noe fan av skandinaviske serier, spesielt norske serier synes jeg er helt håpløst, men Heder har gjort at jeg har åpnet øynene mer for skandinavisk krim. Nedenfor finner du noe av mine favorittserier det siste året.

Power – krimdrama serie om en rik mann og hans familie i New York. Her er det narkotika, drama og intriger.

Westworld- altså jeg elsker Westworld. Mystery, spenning og bra historie uten at man forventer hva som kommer. Jeg gleder meg allerede til ny sesong i 2021.

Broen – svens og dansk poilitidrama. En krimsereie med mordmysterier.

Walking dead – en klassiker. Triller drama hvor verden har gått under og en gruppe overlevende kjemper for å holde seg i live.

Bloodline – spennende dramaseierie med en mørk familiehistorie.

Chernobyl – drama serie basert på historien om eksplosjonen i Chernobyl i 1986.

Black Mirror – sci -fi seire som omhandler moderne teknologi. Hver serie har et annet synspunkt med forskjellige hovedroller, noe som gjør at dette er en enkel serie å se på om en ikke ser mange episoder etter hverandre.

The Rain – dansk dramaserie om et søskenpar som har overlevd et virus som har drept mesteparten av Danmarks befolkning.

Heder – krimsere om et advokatfirma. Her er det fire kvinner som står i fokus og det er også mye drama og sex in the city -problemer. En jente-drama serie.

Har du en bra serie å tipse meg om? 

Ha en nydelig søndag. Uansett hva som står på agendaen, håper jeg du får tid til å kose seg, smile og gjøre noe som fyller på energilagrene dine. God søndag videre!

 

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg