SØNDAGSINTERVALLENE OG MIN FØRSTE INTERVALLØKT

Nå har jeg lyst til å komme med et lite jubelrop. Jeg har hatt min første intervalløkt siden mageoperasjonene! Faktisk blir det den første kondisjonsøkten jeg har hatt i 2020. Herlighet så fantastisk! Jeg ble positivt overrasket over hvor greit jeg følte intervallene gikk, med tanke på at jeg ikke har gjort noen form for kondisjonstrening på flere måneder og det faktumet at jeg ikke trente eller var aktiv på nesten seks uker. Selv om jeg merket at jeg ikke er like sprek som det jeg var i november, gikk det egentlig ganske så bra!

Jeg skal begynne rolig, både med tanke på distanse og fart, så jeg gjorde ikke den mest hardcore intervalløkten. Det ble en 30 minutters økt på møllen hvor jeg hadde og moderat fart.

Min første intervalløkt så slik ut
-5 minutter oppvarming
Her startet jeg med ganske, før jeg så jobbet og avsluttet med 1 minutt rask løping.
-Intervaller
1 minutt løping + 1 minutt gange x 6
30 minutter løping + 30 sekunder løping x 6
15 sekunder spurt + 15 sekunder pause x 6
Jeg løp jeg altså i 1 minutt, før jeg så gikk rolig i 1 minutt og gjentok dette 6 ganger. Deretter forsøkte jeg å øke hastigheten, løp i 30 sekunder, før jeg gikk i 30 sekunder og gjorde dette 6 ganger. Tilslutt økte jeg hastigheten ytterligere, og spurtet i 15 sekunder og hvilte i 15 sekunder, og gjentok dette 6 ganger.
-5 minutter nedtrapping

I skrivende stund sitter jeg her med en stort, stort smil om munnen. Selv om jeg ikke ble kjempe andpusten eller super svett, var det likevel utrolig deilig å løpe igjen. Om en ukes tid, skal jeg forsøke å øke intensiteten enda litt til. Et steg av gangen, så er jeg forhåpentligvis snart tilbake der jeg var.

Nå skal jeg fortsette pakkingen. I morgen flytter jeg! Weee! Så i dag er jeg midt i et eneste stort flyttekaos. Esker, pakking og rydding og fiksing. Håper du har en fin søndag. Nyt kvelden videre. 

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Beate
      Det er så deilig å kjenne at kroppen sakte men sikkert kommer seg.
      Tusen takk. Nå er det kaos rundt meg. Ha en super mandag. Klem <3

    2. Oj, så hærlig! Bra jobba, Kristine! 👏lykke til med flyttingen da! Spennende! 😁 God klem! ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg