SØNDAGSMORGEN

Er det flere enn meg som elsker søndagsmorgener? Jeg rett og slett elsker å våkne opp på en søndag og føle at jeg har all verdens med tid. Som regel tasser jeg meg bort til kaffemaskinen, lager meg en kaffe og så tusler tilbake til sengen eller sofaen med kaffekoppen min. I dag tok jeg med meg en bok i sofaen, tente et lys, og satt å nøt kaffekoppen min mens jeg leste en liten time.

Jeg kan absolutt anbefale boken ‘Du er hva du tenker’ som er skrevet at Liv S. Helgesen. Hun skriver om hvordan du kan endre negative tankemønstre ved hjel av affirmasjoner – dine egne tanker. Helgesen skriver “Tanker er kreative. Du får resultatet du ønsker deg. Tankene viser seg som resultater og opplevelser i livet ditt. Alt er faktisk mulig ved å kun forandre tankene dine. Du behøver ikke tro på det du sier, det er nok at du tenker det…jo flere ganger du gjentar positive tanker, desto mer kraft tilfører du dem, og desto hurtigere viser resultatet seg i din fysiske verden.”

Jeg skriver med jevne mellomrom om psykisk helse og tankenes kraft. For all del, jeg tror ikke at absolutt alt er mulig ved å forandre tankene dine. Vi mennesker kan tross alt ikke gjøre absolutt alt. Men ved å jobbe med tankene dine, kan du tilegne deg et mer positivt tankemønster. Noe som vil gjøre deg mer positiv, selvsikker og at du generelt har det bedre her i livet. Jeg er utrolig glad for at jeg begynte å jobbe med tankene mine da jeg var rundt atten år. Siden da, har læringskurven gått både opp og ned, og det har til tider føltes svært vanskelig – å jobbe med tankene sine er mye vanskeligere enn man skulle tro! Jeg tror likevel at jobben jeg har lagt ned mentalt, har gjort meg til et bedre og lykkeligere menneske.

Det var min søndagsmorgen. Nå skal jeg hvert øyeblikk komme meg av gårde for å møte en venninne. Håper du har en nydelig helg. Gjør noe snilt for deg selv i dag. Noe som får deg til å smile og som fyller deg selv med energi.

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg