SØTPOTETTOAST MED AVOKADO OG EGG

I dag laget jeg meg en skikkelig god lunsj. Eller, det kan vel nesten kalles middag, for dagens lunsj ble spist i firetiden. Jeg kom nemlig litt sent i gang i dag! Uansett, jeg hadde rester av grillet søtpotetskiver og bestemte meg for å bruke de som en slags brødskive til toast. Jeg toppet skivene med egg og avokado. Fy søren så godt. Og ikke minst enkelt og sunt. Det her skal jeg lage oftere!

Har du ikke grill, kan du steke søtpotetskivene i en stekepanne, en brødrister eller i stekeovnen. I stekepannen vil jeg tro 4 -5 minutter på hver side, vil gjøre møre poteter. I stekeovnen er 225 grader i ca 15 minutter bra. Følg med underveis.

Søtpotettoast med avokado og egg

1 søtptoet
Salt og pepper
2 egg
Ca 1/2 avokado
Valgfritt: tomat og ruccola
Havsalt

Vask søtpoteten. Skjær den i ca i 1cm tykke skiver. Ha på litt salt og pepper.
Grill skivene i 3 -4 minutter på hver side, til skivene er møre.
Kok eller stek eggene.
Legg søtpotetskivene på en tallerken.
Kutt grønnsakene og avokado i skiver. Legg over søtpotetene. Ha så over egg og et lite dryss havlsalt.
Spis. Så godt og så sunt!

Det her blir en favoritt hos meg fremover. Spis søtpotettoast til frokost, lunsj, middag eller kveldsmat. Og bytt gjerne ut toppingen med andre ting. Søtpotet passer til det meste.

 

Kristine  ♥

8 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg